اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

دریافت بیمه حوادث برای دانش آموزانی که مادام در خانه هستند!

درشرایطی که به دلیل انتشار ویروس کرونا آموزش مجازی جای خود را به آموزش حضوری داده، اصرار پرداخت بیمه حوادث از سوی آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که مادام در خانه هستند، دغدغه والدین را در پی داشته و آن را به دور از انصاف می‌دانند.

دریافت بیمه حوادث برای دانش آموزانی که مادام در خانه هستند!

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، با شیوع کرونا ویروس در کشور و به تبع در ایلام، خبر تعطیلی مدارس در مناطق قرمز قوت گرفت و نتیجه آن آموزش به صورت مجازی و نیمه حضوری شد.

با گذشت تجربه چندین ماهه دانش آموزان در بستر شاد، گویا آموزش در فضای مجازی به مزاج دانش آموزان خوش آمده و دیگر تمایلی جهت حضور در کلاس درس ندارند، والدین دانش آموزان نیز با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت، به دنبال حل مشکلات آموزشی فرزندان خود شدند اما این ویروس در حال حاضر روند صعودی در پیش گرفته و ایلام را در وضعیت قرمز قرار داده است.

از سویی درخواست هزینه بیمه‌ای حوادث دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش ایلام طی روزهای گذشته داد والدین را درآورده است، آنان معتقدند زمانی که فرزندانشان در فضای مجازی مشغول یادگیری و آموزش هستند، دیگر چه نیازی به پرداخت بیمه حوادث است.

ضرورت پوشش بیمه نامه حوادث دانش ‌آموزان بر کسی پوشیده نیست اما تعطیلی مدارس از اسفند ماه سال گذشته براثر شیوع ویروس کرونا ابهاماتی برای والدین در خصوص پرداخت بیمه حوادث دانش‌آموزی به وجود آورده است.

دریافت بیمه حوادث دانش آموزان در کنار آموزش مجازی دور از انصاف است

سمیه معافی مادر یکی از دانش آموزان پایه ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: فرزندم با شیوع کرونا به صورت مجازی آموزش می‌بیند، واریز مبلغ بیمه‌ای حوادث زمانی در مدرسه حضور ندارد، ضروری نیست.

وی افزود: در وضعیت کنونی، جهت برآورده کردن نیازهای آموزشی فرزندانم از جمله خرید تبلت، بسته اینترنت و... با مشکل مواجه هستیم، وقتی آنان مدام در خانه هستند بیمه حوادث دانش آموزان به چه دردشان می‌خورد.

معافی ادامه داد: دریافت حق بیمه در وضعیت کنونی که فرزندم در منزل و به صورت مجازی تحصیل می‌کند دور از انصاف است، از مسوولان مربوطه خواهشمندم به این موضوع رسیدگی کنند.

آموزش و پرورش برای صیانت از دانش‌آموزان، هر سال قراردادی را تحت عنوان بیمه حوادث و درمان دانش آموزی با یکی از شرکت‌های بیمه‌ای عقد کرده و طیف وسیعی از جامعه آموزشی کشور را در برابر حوادث احتمالی بیمه می‌کند.

پوشش بیمه‌ای حوادث دانش آموزان الزامی است

رضا زینی‌وندمقدم مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای حوادث دانش آموزی الزامی است، گفت: هزینه حق بیمه هر دانش آموز در سال تحصیلی ۹۹_۱۴٠٠ ، ۵ هزار و ۹۴۲ تومان است.

وی افزود: قرارداد بیمه حوادث و درمان دانش آموزی هر ساله با آغاز سال تحصیلی شروع و تا مدت زمان یک سال اعتبار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اظهار داشت: در این مدت دانش آموز تحت پوشش بیمه‌ای در قبال فوت، نقص عضو، از کار آفتادگی کلی و جزیی و همچنین هزینه‌های پزشکی بیمارستانی قرار می‌گیرند.

زینی‌وندمقدم ادامه داد: دانش آموز بیمه شده در طول شبانه روز تحت پوشش بیمه قرار دارد و این موضوع محدود به زمان یا مکان خاصی نیست.

وی بیان داشت: با توجه به دایر بودن مدارس و تحصیل دانش آموزان در فضای مجازی، بیمه شدن این افراد ضروری بوده و بیمه گر در قبال  هرگونه حادثه‌ای در بیرون از محیط مدرسه به  آنان متعهد است.

۹۰ درصد دانش آموزان از برنامه شاد استفاده می‌کنند

به گفته‌ مدیرکل آموزش و پرورش ایلام، ۹٠ درصد دانش آموزان ایلام از فضای آموزشی شاد استفاده می‌کنند و مابقی نیز به دلیل عدم دسترسی به اینترنت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر بیش از 100 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ایلام مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول