اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عمده مشکل مناطق زلزله زده میانه و سراب/ بنیاد مسکن به قول های خود عمل کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: عمده مشکل در روند بازسازی مناطق زلزله زده نوسان قیمت مصالح ساختمانی است.

عمده مشکل مناطق زلزله زده میانه و سراب/ بنیاد مسکن به قول های خود عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدباقر هنربر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه به سالگرد زلزله میانه و سراب نزدیک می شویم، اظهار داشت: عمده مشکل در روند بازسازی مناطق زلزله زده نوسان قیمت مصالح ساختمانی است.

وی اظهار امیدواری کرد که براساس قول مساعدی که مسئولان کشوری بنیاد مسکن داده اند و با همکاری کلیه دستگاه ها و مردم این واحدهای مسکونی در سالگرد زلزله به پایان برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل پاییز و در آستانه زمستان قرار داریم نیاز به اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و آمادگی لازم در برابر مخاطرات طبیعی احتمالی وجود دارد.

هنربر گفت: دستورالعمل های رییس سازمان مدیریت بحران کشور به دستگاه های متولی از جمله آب منطقه ای، اداره کل راهداری، راه و شهرسازی، هلال احمر و سایر دستگاه ها برای اجرای تمهیدات ویژه ابلاغ شده است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات وزیر کشور و مدیریت ارشد استان در خصوص افزایش نفوذ بیمه و توسعه بیمه همگانی این موضوع را با جدیت پیگیر هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ناهماهنگی بین دستگاهی در زمان واژگونی یا تصادف تانکرهای سوخت، گفت: پیش از این در هنگام بروز این حوادث نماینده های شرکت پخش فرآورده های نفتی در صحنه حاضر می شدند و به صورت تخصصی نوع مواد سوختی یا حلال را مشخص می کردند.

وی افزود: شرکت پخش فرآورده های نفتی اعلام کرده که در تشخیص چهار نوع سوخت نفت، بنزین، نفت گاز و نفت کوره می تواند به صورت تخصصی اظهار نظر کند ولی در مواردی که تانکرها حامل  محصولات پتروشیمی و پالایشگاه هستند نمی تواند اظهار نظر کند.

هنربر ادامه داد: برای این منظور ضروری است تیمی متشکل از کارشناسانی از شرکت پخش فراورده های نفتی، پالایش نفت و پتروشیمی و آتش نشانی برای شناسایی تخصصی محموله ها در محل حادثه حضور یابند تا اقدامات بعدی انجام شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

تقی کرمی افزود: واحدهای مسکونی روستایی که مقاوم سازی شده از طریق بنیاد مسکن و یا بانک های عامل دارای بیمه نامه هستند.

وی ادامه داد: اگر مقرر است به بحث بیمه منازل مسکونی ورود کنیم باید حداقل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بیمه شود.

انتهای پیام/60001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول