اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رویکرد نوین نظام آماری مبتنی بر حکمرانی داده ها است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نظام نوین آماری ثبتی مبنا را مقدمه حکمرانی مطلوب دانست.

رویکرد نوین نظام آماری مبتنی بر حکمرانی داده ها است

داوود بهبودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: مبنای اداره هر کشور برنامه ریزی و مبنای برنامه ریزی،  آمار و داده است؛ بنابراین اگر داده های صحیح، بروز و قابل اتکاء داشته باشیم یکی از شروط برنامه ریزی اصولی برای ما فراهم است.

وی افزود: در گذشته نظام آماری مراجعه محور بود و آمارگیری ها از طریق مراجعه حضوری به جامعه هدف میسر می‌شد؛ اما نظام نوین آماری ثبتی مبنا بوده که در این شیوه مراجعات مکرر کاهش می یابد و اطلاعات بهنگام خودبخود تولید می شود.

بهبودی ابراز داشت: اطلاعاتی که بر این اساس با سرعت و هزینه کم تهیه می شود مقدمه افزایش شفافیت، تسریع اطلاع رسانی و در مجموع مقدمه حکمرانی مطلوب است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: نظام آماری متشکل از تعدادی از کارمندان دولت، آمارگیران و مردم و خانواده هایی هستند که برای آمارگیری به آنها مراجعه می شود و با ارتقاء فرهنگ آماری مقدمات برنامه ریزی صحیح فراهم می شود.

وی یادآور شد: در گذشته نظام آماری مبتنی بر آمارهای توصیفی بود ولی در مقطع کنونی می توانیم پایگاه های اطلاعاتی مکان محور را طراحی کنیم.

بهبودی اضافه کرد: امروزه هم نیازمند آمار توصیفی و هم انتصاب مکانی هستیم. به همین دلایل بحث راه اندازی سیستم زیرساخت اطلاعات مکانی SDI را دنبال می‌کنیم که در آینده ای نزدیک شاهد تحقق این مهم خواهیم بود.

وی اعلام کرد: استان آذربایجان‌شرقی در راستای تکالیف قانونی که در برنامه ششم به عهده سازمان گذاشته شده و هم بر حسب احساس ضرورت چندین سال است ایجاد و راه اندازی سیستم SDI را دنبال می کند و جزو استان های پیشتاز در این عرصه است.

انتهای پیام/60026

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول