اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری سنندج پرداخت شد/ جذب سرمایه‌گذار برای جابجایی تاناکورا

شهردار سنندج گفت: شهرداری را در سال ۹۶ با ۱۲۰ میلیارد بدهی تحویل گرفتم که در حال حاضر این رقم به ۲۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری سنندج پرداخت شد/ جذب سرمایه‌گذار برای جابجایی تاناکورا

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حشمت‌اله صیدی شامگاه امروز در نشست اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور اظهار کرد: براساس شاخص‌‌ها و اقدامات انجام شده امروزه سنندج در قیاس با شهرهای مشابه و سنوات گذشته، در وضعیت نسبتاً مطلوبی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سال 96 شهرداری سنندج را با 3 ماه حقوق معوقه کارکنان، 5 ماه حقوق معوقه کامیون‌های حمل زباله، 7 ماه حقوق معوقه خودروهای استیجاری، 120 میلیارد تومان بدهی و تحصن پیمانکاران و بازنشستگان تحویل گرفتیم.

وی با بیان اینکه تمام هم و غم‌ ما در آن زمان پرداخت حقوق بود، گفت: بدهی شهرداری با وجود تمام مشکلات اقتصادی که در این چند سال در کل کشور وجود دارد به حدود 20 میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی به اجرای برخی پروژه‌های شاخص عمرانی در شهر سنندج هم گریزی زد و گفت:  اجرای پیاده راه خیابان فردوسی سنندج، اتصال بلوار کردستان به ساحلی، رونمایی از مجسمه نماد مقاومت و ایثار در آبیدر،  نخستین زیپ‌لاین و پل معلق از پروژه‌های قابل توجه در حال اجرا در مرکز استان است.

شهردار سنندج  خواستار اتخاذ راهکارهای لازم از سوی مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور برای تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری شد و گفت: درخواست تعیین وضعیت همکارانمان را از یک سال قبل به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم اما علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، بلاتکلیف مانده است.

وی خاطرنشان کرد: از زمان ورود به شهرداری سنندج یک نفر را استخدام نکرده‌ام و رعایت این اصل خط قرمز و از نیروهای پاک‌دست و توانمند برای مسئولیت‌های مختلف استفاده کرده‌ ایم.

وی گفت: از دو هزار و 200 نفر کارکنان شهرداری در سال 96، 250 نفر بازنشسته و اکنون از یک‌هزار و 950 نفر،  یک‌هزار و 400 نفر شرکتی و چشم‌انتظار تعیین تکلیف هستند.

صیدی در ادامه عنوان کرد: در زمینه مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری‌ها ظلم مضاعفی به شهرهای کوچک و محروم می‌شود که باید در راستای ایجاد عدالت در این حوزه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه  از محل مالیات ارزش افزوده سال 96، 20 میلیارد تومان به شهرداری سنندج اختصاص یافت گفت: این در حالی است که  شهری همچون زنجان که وضعیت مشابه به لحاظ جمعیتی دارد 80 میلیارد تومان دریافت کردند. 

صیدی عنوان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده شهروندان سنندجی رضایت‌مندی نسبی از شوراها و شهرداری سنندج دارند.

وی از برگزاری جشن نبود کوچه خاکی در سنندج تا پایان سال خبر داد و گفت: امسال 50 هکتار آسفالت انجام و در سال‌های 97 و 98 نیز 230 هزار متر و 270 متر اجرایی شده است‌.

شهردار سنندج افزود: سرانه فضای سبز در طول سه سال گذشته در استان 2 متر ارتقا پیدا کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه در بخش سرمایه‌گذاری اقدامات خوبی همچون احداث شهربازی انجام شده است گفت: برای جابه‌جایی و ساماندهی بازار تاناکورا به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم سرمایه‌گذاری از اقلیم کردستان عراق جذب و در حال اجرای پروژه هستند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول