اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تاکید سفیر ایران بر تسهیل در تردد تجار و ‌دانشجویان ایرانی به روسیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه بر تسهیل در تردد تجار و دانشجویان ایرانی به این کشور تاکید کرد.

تاکید سفیر ایران بر تسهیل در تردد تجار و ‌دانشجویان ایرانی به روسیه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه اول آبان ماه با «مورگولوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار طرفین ضمن مرور آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و حوزه‌های اقتصادی و هسته‌ای، چشم انداز همکاری‌های دو کشور را با توجه به شیوع  ویروس کرونا مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مورگولوف از تداوم روابط توسعه یافته دو کشور در موضوعات مختلف ابراز خرسندی کرده و بر عزم روسیه برای گسترش روابط تاکید کرد.

اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران در شرایط کرونا از دیگر موضوعات و محورهای این ملاقات بود. 

 در این ملاقات کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو با اشاره به مناسبات خوب ایران و روسیه در عرصه های مختلف فیمابین، الزامات مربوط به تسهیل در تردد تجار و دانشجویان ایرانی به روسیه را یادآور شد.

 سفیر جمهوری اسلامی از سرگیری پروازهای متقابل بین روسیه با برخی مقاصد بین‌المللی را موجب ایجاد انتظارات و مطالبات در سطح افکار عمومی ایران برای از سرگیری پروازها بین دو کشور عنوان کرد.

به گزارش فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران چندی پیش نیز در دیدار با سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر تلاش برای حل مشکل رفت و آمد تجار و دانشجویان ایرانی به روسیه تاکید کرد.

کاظم جلالی ۲۰ شهریور ماه هم در رشته توئیتی با اشاره به رایزنی‌هایش با مقامات روس عنوان کرد: مقامات روسیه ابراز امیدواری کردند با پایدار شدن شرایط شیوع کرونا و کسب آمادگی‌های لازم از سوی دانشگاه‌های روسیه، مشکل ورود تجار و دانشجویان ایرانی در آینده نزدیک مرتفع شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول