اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قاضی آمریکایی خواستار پاسخگویی بن سلمان به اتهاماتش شد

یک قاضی فدرال آمریکایی از ولی‌عهد سعودی خواست تا قبل از تاریخ هفتم دسامبر به اتهاماتی که در خصوص «سعد الجبری» متوجه اوست، پاسخ دهد.

قاضی آمریکایی خواستار پاسخگویی بن سلمان به اتهاماتش شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قاضی فدرال در واشنگتن روز پنجشنبه (دیروز) از محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی خواست حداکثر تا تاریخ هفت دسامبر به اتهاماتی که در خصوص پرونده «سعد الجبری» متوجه اوست، پاسخ دهد.

«زید بنیامین» خبرنگار عراقی رادیو سوای آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت که «تیموثی کلی» قاضی فدرال آمریکا این درخواست را از بن سلمان کرده است. او توضیح بیشتری در این خصوص نداد.

او دیروز نیز نوشته بود که ولی‌عهد سعودی برای دفاع از خود در دادگاه فدرال واشنگتن به شماری از وکلای آمریکایی متوسل شده است. (جزئیات بیشتر)

در ۱۱ مرداد گذشته، «سعد الجبری» رئیس سابق دستگاه اطلاعات سعودی و فراری به کانادا، با حضور در یک دادگاه آمریکایی در شهر واشنگتن از ولی‌عهد سعودی به اتهام تلاش برای ترور او شکایت کرد. در دادخواست الجبری آمده بود که ولی‌عهد سعودی در سال ۲۰۱۸، تیم تروری را برای کشتن وی و قطعه قطعه کردنش به شیوه ترور «جمال خاشقچی» به آمریکا و سپس کانادا اعزام کرده است.

این برای اولین بار است که یک مسئول بلندپایه سابق سعودی علیه ولی‌عهد اقامه دعوی می‌کند و در صورت اثبات اتهامات وارده به بن سلمان، ابعاد بیشتری از سیستم سرکوب مخالفان در عربستان سعودی روشن می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول