اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سه واحد صنفی متخلف در مه‌ولات به اداره تعزیرات معرفی شدند

رئیس اداره صمت مه‌ولات با اشاره به شناسایی و پلمپ ۳ واحد شن‌شویی غیر مجاز، گفت: در گشت مشترک با اداره تعزیرات و اتاق اصناف، ۳ واحد صنفی متخلف به اداره تعزیرات معرفی شدند.

سه واحد صنفی متخلف در مه‌ولات به اداره تعزیرات معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مه‌ولات و به نقل از روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت مه‌ولات، صادق مؤمن‌زاده، اظهار کرد: با استناد به ماده ۱۲ قانون معادن هر فردی که بدون أخذ پروانه اکتشاف یا پروانه بهره‌برداری اقدام به حفاری‌های اکتشافی، استخراج و بهره‌برداری مواد معدنی نماید، متصرف در اموال عمومی و دولتی محسوب می‌شود و با وی طبق قوانین و مقررات برخورد می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مه‌ولات با اشاره به اینکه در سال جاری از نحوه فعالیت و چگونگی برداشت از معادن شهرستان بازدید‌ لازم انجام شده است، تصریح کرد: در نتیجه این بازدیدها ۳ مورد برداشت غیرمجاز از معادن مشاهده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

مؤمن‌زاده افزود: هرگونه حمل موادمعدنی منوط به داشتن بارنامه است، هم‌اکنون ۹ پروانه بهره‌برداری در شهرستان صادر شده است و ۳ واحد معدنی در سطح شهرستان فعالیت داشته و همچنین بازدیدهای موردی و مستمر از محدوده‌های اکتشافی معادن فعال در حوزه استحفاظی شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر محدوده‌های اکتشافی معادن و نیز بهره‌برداری از معادن دو مأموریت ذاتی مدیریت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معادن است، متذکر شد: هرگونه برداشت و عملیات اکتشاف حتی از ملک شخصی منوط به اخذ مجوز است و در صورت مشاهده با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

پلمپ ۳ واحد شن‌شویی غیرمجاز در مه‌ولات

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مه‌ولات ادامه داد: طی گشت مشترک با اداره تعزیرات و اتاق اصناف از واحدهای صنفی سطح شهر، برای ۳ واحد صنفی متخلف تشکیل پرونده انجام شد.

مؤمن‌زاده تشریح کرد: این واحدهای صنفی شامل موادغذایی و میوه و تره‌بار بوده که به علت رعایت‌نکردن مقررات و پروتکل‌های بهداشتی، عدم درج قیمت و گران‌فروشی به تعزیرات معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی‌ها به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رعایت درصد سود مجاز اقلام و کالاهای اساسی به صورت مستمر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تمامی واحدهای صنفی مه‌ولات ملزم به رعایت کامل پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا بوده و با واحدهای متخلف برابر قوانین و مقررات برخورد می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مه‌ولات تصریح کرد: واحدهای صنفی مکلف هستند قیمت کالاهای اساسی و پرمصرف مردم از جمله برنج، روغن، قند، شکر، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ را تا حد امکان با تهیه یک تخته وایت‌برد و نصب در محل واحد صنفی به صورت روزانه اعلام کنند، برای واحد‌های صنفی که مواد ذکر شده را رعایت نکنند تشکیل پرونده انجام شده و به اداره تعزیزات معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول