اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جمعه بازار تمبر در تهران افتتاح شد/ فعالیت 24 موزه در بافت تاریخی پایتخت

معاون اجتماعی شهردار منطقه 12 تهران با اشاره به افتتاح جمعه بازار تمبر در تهران گفت:‌ 24 موزه در بافت تاریخی پایتخت وجود دارد.

جمعه بازار تمبر در تهران افتتاح شد/ فعالیت 24 موزه در بافت تاریخی پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سعید شاهمیر معاون اجتماعی شهردار منطقه 12 تهران در حاشیه افتتاح جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه موزه‌ها در کشور بحث دیرینه‌ای است که از 120 سال پیش در تهران مورد توجه قرار گرفته و اگر بخواهیم فرهنگ هر شهری را بشناسیم باید به موزه‌های ‌آن مراجعه کنیم.

وی با بیان اینکه موزه‌ها نماد فرهنگی و اجتماعی هر شهر است، گفت: اولین موزه تهران در منطقه 12 افتتاح شده و امروز جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در موزه ارتباطات راه‌اندازی شد و شهرداری با همکاری سازمان میراث فرهنگی اقداماتی را جهت فعالیت این جمعه بازار و احیای موزه انجام داده است.

معاون اجتماعی شهردار منطقه 12 تهران با بیان اینکه گذر مقابل موزه ارتباطات فضایی بی‌دفاع شهری محسوب می‌شد و متأسفانه تجمعی از معتادان متجاهر و افراد آسیب‌دیده را در این بافت تاریخی داشتیم گفت: ورودی موزه ارتباطات همزمان با راه‌اندازی جمعه بازار تمبر پس از 37 سال بازگشایی شد و این محل می‌تواند مکان مناسبی برای نمایش انواع تمبرها در پایتخت باشد.

شاهمیر خاطرنشان کرد: شهرداری برنامه‌های گسترده‌ای جهت توسعه رینگ گردشگری و احیای مراکز میراثی در تهران انجام داده است و توجه به مبحث گردشگری و مرمت بافت‌های قدیمی مدنظر ما قرار دارد.

وی گفت:‌24 موزه در منطقه 12  تهران فعال است و یک موزه نیز توسط مدیریت شهری تحت عنوان موزه عروسک‌ها ساخته شده که زیرساخت و زیربنای آن را شهرداری تهران فراهم کرده و به صورت مشارکتی با برخی از فعالین این حوزه مانند مرضیه برومند و میراث فرهنگی همچنین شهرداری اداره می‌شود.

معاون اجتماعی شهردار منطقه 12 تهران از تفاهم‌نامه شهرداری با عموم موزه‌ها در منطقه 12 خبر داد و گفت: علاوه بر پذیرش عموم مردم در این موزه‌ها گردشگرانی که از طریق تور ثبت‌نام کرده باشند نیز می‌توانند از موزه‌ها دیدن کنند و ما برنامه‌های زیادی جهت تقویت رینگ گردشگری در تهران داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول