اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

۳ علت عدم رشد صادرات علیرغم افزایش نرخ ارز

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: علیرغم افزایش قیمت ارز ۳ عامل داخلی و خارجی مانع افزایش صادرات کشور شده است.

۳ علت عدم رشد صادرات علیرغم افزایش نرخ ارز

محمدرضا انصاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: علیرغم افزایش قیمت ارز 3 عامل باعث عدم رشد صادرات کشور شده است که اولین عامل تحریم ها و پیامدهای ناشی از آن است. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به محدودیت های ناشی از تحریم افزود: تحریم مشکلات زیادی برای صادرکنندگان بوجود می  آورد و لذا صادرکنندگان در شرایط تحریم به سختی می  توانند مشتری پیدا کنند و آن را حفظ کنند حتی رقابت تجاری در فضای بین المللی در شرایط تحریم برای صادرکنندگان بسیار سخت می شود. 

وی با بیان اینکه کرونا به عنوان عامل و مانع دوم توسعه صادرات است، علیرغم افزایش قیمت ارز است، بیان داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا به علت محدودیت های ناشی از آن برای کسب و کار اقتصادی دنیا 4 تا 5 درصد منقبض شده است و پیامدهای ناشی از این ویروس باعث توقف های تجاری، سخت تر شدن حمل و نقل کالا و ... شد که ایران هم از این مسائل مستثنی نبوده است و لذا کرونا و پیامدهای ناشی از آن اثرات مفی بر صادرات ما گذاشت. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: مشکل و عامل سومی  که باعث شده است علیرغم افزایش قیمت ارز صادرات کشور توسعه نداشته باشد این است که راهکارهای برون رفت برای توسعه صادرات در دوران کرونا و تحریم را نمی شناسیم. 

وی با تاکید بر اینکه شرط اول توسعه صادرات حمایت از صادرات است، گفت: این در حالی است که در 2 سال اخیر با موانع داخلی و رفع بخشنامه های متعدد ارزی صادرکنندگان آزار دیده اند و به به مشکلاتشان اضافه شده است. 

انصاری با بیان اینکه صادرات موتور محرک تولید است، بیان داشت: توسعه صادرات موجب بهبود اقتصادی می شود، اما بدون توجه به این مساله مدام با برخی تصمیمات غلط بر مشکلات داخلی صادرکنندگان اضافه شده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول