اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پلیس در مأموریتش نیازمند عنصر اقتدار است

خطیب جمعه چالوس گفت : اگر پلیس در مأموریتش نیازمند عنصر اقتدار است، مهم‌ترین اقتدارش در اعتماد مردم حاصل می‌شود، اقتدار پلیس باعث ایجاد توانایی در اقدام و پیشبرد مأموریت‌ها است، و امین دانستن پلیس توسط مردم باعث اعتماد و اطمینان مردم نسبت به آنها خواهد شد

پلیس در مأموریتش نیازمند عنصر اقتدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام احمد جباری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  با بیان سخنی از امام عصر (ع) همگان را به تقوای الهی دعوت کرد و افزود: کسی که از اموال ما چیزی بخورد (استفاده کند) همانند آن است که آتش را می‌خورد و به‌زودی با صورت در جهنم خواهد افتاد.

جباری در ادامه تصریح کرد: اظهارنظر برخی‌ها در مطرح کردن صلح امام مجتبی (ع) به‌عنوان الگو و مقایسه زمان ما با دوران امام مجتبی (ع) و اشاره تلویحی به مذاکره و رابطه با آمریکا در شرایط فعلی محترمانه‌ترین تعبیر که می‌شود برای آن به‌کار برد خامی و ناپختگی سخن و بی‌درایتی سخنگو است، و گرنه می‌شد تعابیر دیگری برایش به‌کار برد که خیلی به مصلحت نیست.

امام جمعه چالوس گفت: اگر برخی‌ها بریدن و خسته شدن و تدبیرشان در حل مشکلات کشور به خط پایان رسید، چرا مردم را متهم به سازش و توهین به بی‌وفایی می‌کنند؟ وقت صلح و سازش زمانی است که جبهه مسلمین ضعیف و مغلوب باشد، در حالیکه ترامپ و آمریکا امروز محتاج سازش با ما هستند، چون جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها آنها را زمین گیر کردند و هم در عرصه‌های بین‌المللی آنها همیشه شکست خوردند.

این مسؤول در ادامه خطبه هفته نیروی انتظامی را گرامی داشتند و گفت: امروز با توجه به پیچیدگی کار پلیس و گستردگی مأموریت‌های پلیس و نیروی انتظامی، به طوریکه تقریباً همه ی آحاد جامعه به گونه‌ای با برخی از عناصر این دستگاه سروکار دارند، اینجا است که قضاوت در مورد عملکرد چنین دستگاه‌هایی به مردم سپرده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر پلیس در مأموریتش نیازمند عنصر اقتدار است، مهم‌ترین اقتدارش در اعتماد مردمی حاصل می‌شود، اقتدار پلیس باعث ایجاد توانایی در اقدام و پیشبرد مأموریت‌ها است، و امین دانستن پلیس توسط مردم باعث اعتماد و اطمینان مردم نسبت به آنها خواهد شد و هرگز کارش در انجام وظایف به تقابل و رویارویی با مردم نخواهد کشید که نهایت شکست بخورد.

جباری افزود: نیروی انتظامی ضمن حفظ شأن و جایگاه خود باید متصل به مردم و حمایت مردم را داشته باشد، مردم وقتی که با همه وجود حس کنند فرزندانشان در وظیفه و مأموریت ایجاد امنیت و رفع مزاحمت‌ها و عوامل آسیب‌رسان و مُخل اجتماعی با وجود کمبودها کم نمی‌گذارند، آنها را حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول