اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ادامه دو چالش «من نقش اول» و «به نظر من» در امتداد شعار هر خانه یک سینما

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: دو چالش «من، نقش اول» و «به نظر من» که با همراهی دو تن از مفاخر بزرگ ایران، آقایان هوشنگ مرادی کرمانی و ایرج طهماسب آغاز شده است، به دلیل استقبال قابل توجه مخاطبان ادامه خواهد داشت تا بتوانیم امتداد شعار هر خانه یک سینما را در روزهای آینده نیز شاهد باشیم.

ادامه دو چالش «من نقش اول» و «به نظر من» در امتداد شعار هر خانه یک سینما

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا تابش شامگاه جمعه در اختتامیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار داشت: به عنوان دبیر سی‌و‌سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در برابر شما ایستاده‌ام تا مراتب سپاس و تشکرم را از همراهی و هم‌قدمی‌تان در مسیر دشوار برگزاری نخستین جشنواره سینمایی آنلاین تاریخ ایران اعلام کنم.

دبیر  سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: برای رسیدن به این نقطه‌ تردیدها، هراس‌ها و دوراهی‌های فراوانی داشتیم؛ مسیری را باید می‌پیمودیم که نه‌تنها کسی تاکنون تجربه‌اش نکرده بود، بلکه بسیاری قدم گذاشتن در آن را نابخردانه یا غیرممکن می‌دانستند.

وی افزود: اما امروز با این حجم استقبال کودکان و نوجوانان کشور از بخش‌های مختلف جشنواره، تجربه‌ لذت‌بخش مواجهه مستقیم با مخاطبان، قضاوت آزادانه آن‌ها از طریق سامانه‌های آنلاین، حس شیرین تشکیل خانواده‌ای بزرگ با عنوان خانواده صنعت تصویر و بالاخره برگزاری چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور، گویی چیزی به نام خستگی برای ما وجود ندارد.

تابش تصریح کرد: نه تنها مراسمی را که در آغاز آن هستیم اختتامیه نمی‌دانیم، بلکه آن را نقطه عطف و افتتاحیه مسیری می‌دانیم که می‌تواند مطابق با منویات گام دوم انقلاب اسلامی و تحولات به‌روز جامعه به همبستگی بیشتر اعضای خانواده صنعت تصویر از یک سو و تقویت ارزش‌ها و بنیادهای راهبردی جامعه از سوی دیگر بیانجامد.

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: به همین دلیل اگرچه گزارش تحلیلی این دوره افتخار آمیز جشنواره را همکارانم اعلام خواهند کرد، اما بنا ندارم همچون دیگر اختتامیه‌ها سخن را با گزارش آن‌چه رخ داد ادامه دهم و در عوض ترجیح می‌دهم همچون یک افتتاحیه گزارشی از آن چه از این پس تا زمانی که در این مسؤولیت هستیم رخ خواهد داد را ارائه دهم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای سامانه‌های پخش ویدئوی درخواستی، بی‌تردید پس از این سینمای کودک و سامانه‌های نوین فصل جدیدی از روابط متقابل را آغاز خواهند کرد.

تابش عنوان کرد: پلتفرم‌ها می‌توانند به صورت مستقیم و بی‌واسطه نظر و نگاه مخاطبان را به گوش سینماگران برسانند و از دیگر سو سینماگران و تولیدکنندگان محتوا خواهند توانست با تأمین محتوای لازم سهم محصولات داخلی از سبد مصرف فرهنگی کودکان و نوجوانان را بالا ببرند.

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیان داشت: همه ما باید تلاش کنیم فاصله میان نگاه بزرگسالان و کودکان از آنچه که هست، کمتر شود؛ داوری سراسری کودکان در این دوره و افزایش قابل توجه داوران کودک و نوجوان باعث شگفتی و تصحیح نگاه بسیاری از ما اهالی صنعت تصویر شده است.

وی تأکید کرد: باید و ضروری است که بیش از پیش به شما مخاطبانمان گوش فرا دهیم و از شما بیاموزیم، بی‌تردید در قدم‌های بعدی این مسیر را دنبال خواهیم کرد؛هر قدم نخستی کمی‌ها و کاستی‌های خود را دارد، بسیاری ظرایف و نکات فنی در باب فعالیت در فضای بر خط بود که تا پیش از این تمرین، قابل تشخیص نبود.

تابش خاطرنشان کرد: می‌شد با انفعال و تسلیم در برابر کرونا امسال جشنواره فیلم کودک و نوجوان را تعطیل کنیم اما وظیفه ملی و اسلامی خود می‌دانستیم که نه‌تنها نشان دهیم سینما زنده است، بلکه در کنار قهرمانان سلامت باید ما نیز از انفعال خارج شده و حداقل تلاش خود را برای ایفای نقشمان در زنده نگه داشتن امید و نشاط در میان مخاطبان انجام می‌دادیم.

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: خداوند را شاکریم که هر آنچه در توانمان بود انجام دادیم و اکنون با اشتیاق به سال‌های آینده چشم دوخته‌ایم تا با گذر از این بحران ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا شکل جدیدی از جشنواره‌های ترکیبی و آنلاین و فیزیکی تجربه کنیم و در قدم‌های بعدی از کاستی‌های این دوره درس بگیریم.

وی اعلام کرد: دو چالش «من، نقش اول» و «به نظر من» که با همراهی دو تن از مفاخر بزرگ ایران، آقایان هوشنگ مرادی کرمانی و ایرج طهماسب آغاز شده است، به دلیل استقبال قابل توجه مخاطبان ادامه خواهد داشت تا بتوانیم امتداد شعار هر خانه یک سینما را در روزهای آینده نیز شاهد باشیم؛ جزئیات این رویداد از سوی روابط عمومی جشنواره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول