اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح برق امید مشوق خوبی برای مشترکین است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی طرح برق امید را از طرح‌های خوب وزارت نیرو در حوزه مدیریت مصرف برشمرد.

طرح برق امید مشوق خوبی برای مشترکین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد اله داد در دیدار با نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح  دفتر برق توره و پروژه نو سازی شبکه فرسوده بخش زالیان، از اجرای طرح برق امید در استان خبر داد.

وی افزود: از اول آبان ماه طرح «برق امید» در سطح کشور اجرا می‌شود که در این طرح مشترکان به سه دسته کم‌مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند که از این میان بهای برق مصرفی گروه کم‌مصرف با ۱۰۰ درصد تخفیف یعنی به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: کم‌مصرف‌ها هم به مشترکانی اطلاق می‌شود که از مهرماه تا اردیبهشت‌ماه مصرف متوسط ماهانه انرژی برق آن‌ها تا ۸۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های گرم (خرداد تا شهریور) تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد.

اله داد تصریح کرد: خوش مصرف‌ها نیز مشترکانی هستند که در ماه‌های مهر تا اردیبهشت بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت متوسط مصرفشان باشد و در چهار ماه دیگر سال متوسط مصرفشان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد و مشترکان پرمصرف نیز در ماه‌های گرم بالای ۳۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف برقشان است.

به گفته وی ۳۱ درصد از مشترکان برق خانگی استان مرکزی مشمول طرح ملی برق امید هستند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ارتقای سطح خدمات، سرویس‌دهی مطلوب‌تر و افزایش رضایتمندی مشترکین از اولویت‌های کاری شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی است.

نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های بی‌شائبه مجموعه وزارت نیرو به‌خصوص حوزه برق در شهرستان شازند گفت: شرکت توزیع برق استان مرکزی جز بزرگترین دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان است.

احمدی بیغش اظهار داشت: با افتتاح دفتر برق توره با مدیریت دقیق‌تر قطعاً خدمت‌رسانی بهتری به مشترکین صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح برق امید باعث کاهش هزینه‌های کشور خواهد شد، افزود: از سویی کاستن از نیاز حجم برق مورد نیاز، سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه‌ها را کم خواهد کرد و از سویی دیگر می‌تواند هزینه‌های زیست‌محیطی و آلودگی‌ها را که به دلیل مصرف سوخت و انتشار گاز CO2  نیروگاه‌ها به کشور تحمیل می‌شود، کاهش یابد.

نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس بیان کرد: این طرح می‌تواند با تخفیف صد درصدی به گروه‌های کم‌مصرف، فرصتی مناسب برای سایر مشترکان جهت کاستن و بهینه مصرف کردن برق باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول