اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مورالس عازم ونزوئلا شد

«اوو مورالس» رئیس‌جمهور پیشین بولیوی اواخر روز جمعه با یک هواپیمای رسمی ونزوئلا، آرژانتین را به مقصد کاراکاس ترک کرد.

مورالس عازم ونزوئلا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اوو مورالس» که از ماه دسامبر در بوینس آیرس در تبعید به سر می‌برد، عصر جمعه به وقت محلی از فرودگاه بین‌المللی شهر «اسیسا» در آرژانتین عازم پایتخت ونزوئلا شد.

به گزارش روزنامه «بانکوک پست»، رسانه‌های محلی آرژانتین می‌گویند رهبر حزب جنبش برای سوسیالیسم روز یکشنبه به آرژانتین باز خواهد گشت.

رئیس‌جمهور پیشین بولیوی پیشتر از قصد خود برای بازگشت به کشورش بعد از پیروزی «لوئیس آرسه» متحد سوسیالیست خود خبر داد.

مورالس روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت آرژانتین بدون اعلام زمان مشخصی برای بازگشت گفت: دیر یا زود به بولیوی بازخواهم گشت، در این بحثی نیست. خواست بزرگ من بازگشت به بولیوی و منطقه خود است.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ونزوئلایی «تله سور» اخیراً گزارش داد، رئیس‌جمهور جدید بولیوی سیاست خارجی احیای روابط با ونزوئلا، کوبا و ایران را دنبال خواهد کرد. 

کمیسیون انتخاباتی بولیوی روز جمعه تایید کرد که لوئیس آلبرتو آرسه کاتاکورا با ۵۵ درصد آرا در رقابت‌های انتخاباتی این کشور پیروز شد. وی به عنوان نامزد حزب جنبش برای سوسیالیسم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. 

انتظار می‌رود که انتخابات انجام شده بحران سیاسی در این کشور را حل کند. این بحران در پی کناره‌گیری مورالس در ماه نوامبر سال گذشته به دلیل انتخابات این کشور و شروع ناآرامی‌ها آغاز شد. پس از کناره‌گیری مورالس، اکثر مقامات ارشد بولیوی نیز از سمت خود کناره‌گیری کردند. پس از آن درگیری میان طرفداران و مخالفان مورالس در بولیوی آغاز شد و این درگیری‌ها گاهی اوقات به خشونت تبدیل می‌شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول