اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جولان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ از رقص و پای‌کوبی در عروسی‌ها تا بی‌توجهی به پروتکل‌ها+فیلم

روزهایی که کرونا ویروس سخت‌تر و بحرانی‌تر شده عدم رعایت پروتکل‌ها ما را بیش از پیش نگران می‌کند.

جولان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ از رقص و پای‌کوبی در عروسی‌ها تا بی‌توجهی به پروتکل‌ها+فیلم

خبرگزاری فارس یاسوج؛ نسیم راوند_ این روزها حال تمام جهان براثر ابتلا به کرونا خوب نیست و بیش از یک میلیون انسان جان خود را از دست دادند و چند میلیون نفر دیگر هم از زمان شیوع تاکنون به آن مبتلا شده‌اند.

در کشورمان هم کرونا حال و روز خوبی ندارد، در تازه‌ترین آمار روز گذشته ۳۳۵ هموطن جان خود را از دست دادند تا ۳۱ هزار و ۹۸۵ خانواده داغدار عزیزانشان در چند ماه شیوع این ویروس منحوس شوند.

 

اما رکورد نگران کننده دیگری شناسایی بیماران جدید مبتلا به کووید ۱۹ است که کار از شناسایی یک هزار و دو هزار نفر ابتدایی این بیماری گذشته و با استناد به آمار دیروز جمعه، ۶۱۳۴ بیمار جدید شناسایی شدند تا زنگ خطر کرونا بیش از پیش به صدا درآمده و این هشدار را به مردم می‌دهد که کرونا را جدی بگیرند و حالا که درمان قطعی آن پیدا نشده ساده‌ترین روش مقابله با آن یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و در خانه ماندن را سرلوحه قرار دهند.

کهگیلویه و بویراحمد هم از دست کرونا ویروس در امان نبوده و استانی که در اوایل همین سال معاون وزیر بهداشت را شگفت‌زده کرده بود و یکی از استان‌های سفید کشور بود حالا در میان ۳۰ استان قرمز و بحرانی کرونا است، هم آمار مبتلایانش روزانه افزایش پیدا می‌کند هم فوتی‌هایش.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۱ هزار کهگیلویه و بویراحمد کرونا گرفتند و متاسفانه ۱۹۰ خانواده هم رخت سیاه عزیزانشان را بر تن کردند و داغدار پداران، مادران، همسران، خواهران و برادارانشان هستند.

شرایط کرونا در استان لحظه به لحظه بحرانی‌ و سخت‌تر می‌شود و خواسته از مردم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها است اما متاسفانه آنچه این روزها خود به عنوان یک کهگیلویه و بویراحمدی می‌بینم بی‌خیال مردم در اوج این بحران است.

 

در شهر یاسوج شاید گفت از هر ۵ نفر ۳ نفر از ماسک استفاده نمی‌کنند و گویا اصلا اعتقادی به کرونا ندارند سر صحبت را که با آنها باز می‌کنیم چقدر ویروس پیچیده و خطرناکی را که یک  میلیون‌ نفر را در جهان و بیش از ۳۱ هزار  ایرانی را به کام مرگی تلخ کشانده ساده‌انگاری می‌کنند.

چقدر مسئولان وزارت بهداشت گفتند التماس کردند و درخواست کردند که از تجمعات پرهیز شود چقدر در همین ستاد استانی مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد که نود و یکمین نشست آن پنجشنبه(پری روز) برگزار شد رئیس و دیگر مسئولان دانشگاه و مسئولان رده بالای استان خواهش کردند که مردم تجمعات عروسی و عزا نداشته باشند یا با حداقل جمعیت باشد تا کرونا بیش از این که هست رخت‌ سیاه بر تنمان نکند.

چقدر همین کادر بهداشتی و درمانی آمدند در قالب تلویزیون و فضای مجازی گفتند که مدت‌هاست خانواده‌هایشان را ندیده‌اند،  چقدر گفتند و پشت لباس خدمتشان نوشتند" ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم" تا نشان دهند این خستگی‌ها، این دوری از خانواده‌ها و شرایط سخت را تحمل می‌کنند تا همه با هم این ویروس را شکست دهیم.

 

اما برخی‌ها چشمشان را روی این همه مصیبت، این همه چشم گریان در فراق عزیزانشان، این همه التماس و خواهش کادر پزشکی و  درمانی، این همه شهید راه سلامت، این همه خستگی و این همه بحران بسته‌اند. کلیپی که در خبر آمده مراسم عروسی در یکی از مناطق شهرستان مارگون کهگیلویه و بویراحمد است حالمان بد بود با دیدن این کلیپ بدتر شد.

 

 

قرار بود کرونا را شکست دهیم اما تا این افراد بی‌خیال که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند تا این تجمعات و رقص و پای‌کوبی عروسی‌ها و مراسمات شلوغ و همراه با نوحه و طبل عزای ترحیم و تشییع است تا این چمدان‌ بستن‌های مسافرت‌ها و دورهمی‌های مرگبار است، هیچ‌وقت کرونا را شکست نمی‌دهیم و هیچ وقت از شر ویروسی که آرامشمان را گرفته خلاص نمی‌شویم.

اما نگرانیم! نگران مردم با اصالت با فرهنگ و دوست داشتنی کهگیلویه و بویراحمد. مردم سرزمینی که روزی ۳۵ هزار رزمنده از آن به سوی جنگ و جبهه رهسپار شد و هنوز که هنوزه این سند افتخار را با خود یدک می‌کشد.

نگران مردمی هستیم که افتخارات تنگ تامرادی رقم زدند و زیر بار زور و ستم پیش از انقلاب نرفتند. سرزمینی که بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی را پرورش داد و  حالا به پرفسور ملک‌حسینی‌ها می‌بالد، مگر مردم این سرزمین را چه شده که به خواهش‌ها و التماس‌ها بی‌تفاوت شده‌اند و در این وضعیت بحرانی که باید در کنار هم به جنگ ویروسی خطرناک برویم راه خود را گرفته و بدون توجه به تخت‌های آی.سی.یویی که پر شده‌اند هر کسی راه خود می‌رود و ساز خود را می‌نوازد.

 

 

به عنوان عضو کوچکی از جامعه رسانه کهگیلویه و بویراحمد از مردم فهیم، با اصالت، با فرهنگ و مهربان کهگیلویه و بویراحمد درخواست می‌کنم اجازه ندهند بیش از این دیر شود و شاهد از بین رفتن همشهری‌هایمان باشیم بیاید حالا که دست‌هایمان برای رعایت بهداشت از هم دور شده دل‌هایمان را نزدیک کنیم تجمعات و مراسمات عروسی و خدای ناکرده مراسمات تشییع و ترحیمی که داریم را با حداقل جمعیت و حفظ نکات کامل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کنیم تا به خواست خدا در این نبرد سخت با دشمنی منحوس به پیروزی برسیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول