اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نیروگاه انرژی خورشیدی در امامزاده یحیی بن زید(ع) راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: به منظور استفاده بهینه از انرژی پاک نیروگاه انرژی خورشیدی با اعتبار حدود 600 میلیون تومان در امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود.

نیروگاه انرژی خورشیدی در امامزاده یحیی بن زید(ع) راه‌اندازی می‌شود

صالح محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر قطب فرهنگی بودن بقاع متبرکه و استفاده بهینه از انرژی پاک در راستا اجرای پروژه‌های مهم در امامزادگان شاخص نیروگاه خورشیدی با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیون تومان در امامزاده یحیی بن زید (ع) شهرستان فعال می‌شود.
وی با اشاره به اشتغالزایی و تولید در راستای منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این راستا پروژه پرورش ماهی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون تومان در اراضی حاشیه این امامزاده راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس از سنددار شدن موقوفات شهرستان خبر داد و بیان داشت: در راستای تعیین تکلیف موقوفات شهرستان با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد علوی، اداره ثبت و اسناد و دیگر دستگاه‌های اجرایی سنددار شدن موقوفات شهرستان در دستور کار قرار دارد.

* در گنبدکاووس ۷۰۰ موقوفه و ۸۱۷ رقبه وجود دارد که از این تعداد ۶۹۳ انتفاعی و ۱۲۴ دیگر منفعتی هستند
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون سه وقف جدید در شهرستان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان گنبدکاووس ۷۰۰ موقوفه و ۸۱۷ رقبه وجود دارد که از این تعداد ۶۹۳ انتفاعی و ۱۲۴ دیگر منفعتی هستند.
محبی با اشاره به هفته وقف گفت: در این هفته یک واحد مسکونی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در راستای هزینه‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی وقف شد.
وی ادامه داد: همچنین در این هفته مرکز افق «بقعه دانشمند» واقع در نوار مرزی راه‌اندازی شده که به عنوان بازوان اداره اوقاف می‌تواند فعالیت کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به عودت دو ماهه اجاره موقوفات به مستاجرین تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم در راستای کمک به کسب و کارهای آسیب‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا به دستور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام خاموشی مبلغ اجاره دو ماهه مستاجرین موقوفات عودت داده شد.
وی خاطرنشان کرد: در ایام شهادت امام رضا (ع) و پیامبر اکرم (ص) تعداد ۲ هزار و ۸۵۰ ماسک بین زندانیان و خانواده‌های آنها توزیع شد، همچنین با همکاری معاونت اجتماعی سپاه ۲ هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم در محلات «طرح شهید شوشتری» توزیع شد.

انتهای پیام/2307/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول