اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دو مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان سنندج در حال ساخت است

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج گفت: هم‌اکنون دو مجتمع آبرسانی روستایی شامل مجتمع نایسر صلوات آباد و مجتمع نگل برقرو به منظور تأمین آب سالم و بهداشتی در روستاهای سنندج در حال ساخت است.

دو مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان سنندج در حال ساخت است

مازیار سهراب‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با بهره­برداری از این مجتمع‌ها یازده روستا شامل برازان، دولت آباد، صلوات‌آباد، بنیدر، دریله، رشنش، دانیکش، نگل، برقرو و زونج از آب آشامیدنی سالم بهره­مند می­شوند.

وی عنوان کرد: عملیات ساخت مجتمع نایسر- صلوات آباد هم‌اکنون دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج همچنین مشخصات این پروژه را  شامل دو حلقه چاه نیمه عمیق، یک دهنه چشمه، 26 هزار و 177 متر خط انتقال، یک‌هزار و 370 مترمکعب حجم مخزن و پنج5 باب ایستگاه پمپاژ و 15 هزار و 150 متر شبکه توزیع عنوان کرد.

سهراب نژاد تصریح کرد: عملیات اجرایی مجتمع نگل برقرو نیز عملیاتی از قبیل یک حلقه چاه نیمه عمیق، یک‌هزار و 330 متر مکعب حجم مخزن و دو باب ایستگاه پمپاژ  و  9 هزار و 600 متر از خط انتقال فاز یک آن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 6 هزار متر از خط انتقال آن اجرا شده است، بیان کرد: در مجموع خط انتقال این مجتمع 30 هزار و  585متر است.

وی در ادامه به میزان اعتبارات تخصیص یافته به مجتمع­های آبرسانی مذکور اشاره کرد و افزود: میزان اعتبار مصوب شده برای مجتمع نایسر- صلوات آباد بالغ بر 12 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده که میزان اعتبار تخصیص یافته 11 میلیارد و 270 میلیون ریال و اعتبار مصوب مجتمع نگل برقرو نیز 51 میلیارد و 368 میلیون ریال و تخصیص یافته 34 میلیارد و 472 میلیون ریال است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج اضافه کرد: مجتمع آرندان نیز آذر ماه سال گذشته همزمان با سفر وزیر نیرو به استان به بهره­برداری رسید که هم اکنون فعال است؛ این مجتمع، آب 6 روستای سرخه­دزج - آرندان- اجگره- نوره- صوفیان- کلکان با جمعیت 5331 نفر و 1568 خانوار را تامین می­کند.

انتهای پیام/2330/72

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول