اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

تورم خوراکی‌ها در مهرماه چقدر رشد کرد/ روغن رکورددار افزایش قیمت ماهانه+ جدول

جدول تورم خوراکی‌ها نشان می‌دهد که حداقل افزایش تورم 3.4 درصد بوده و روغن‌ها و چربی‌ها رکورددار بالاترین تورم ماهانه است.

تورم خوراکی‌ها در مهرماه چقدر رشد کرد/ روغن رکورددار افزایش قیمت ماهانه+ جدول

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تورم مهرماه با جهش 7 واحد درصدی از نرخ 34.4 درصدی نقطه‌ای مهر 98 به 41.4 درصد رسید. این در حالی است که روند کاهش نرخ در ماه‌های قبل امیدها را برای تعدیل قیمت کالا و خدمات افزایش داده بود.

همچنین نرخ تورم ماهانه که افزایش قیمت را به وضوح نشان می‌دهد در مهرماه به 7 درصد رسید یعنی نسبت به شهریور ماه (3.6 درصد) 3.4 درصد بیشتر شده است.

بر اساس جدول شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در مهرماه سال ۹۹ وضعیت رشد قیمت ها نسبت به ماه قبل و نسبت به مدت مشابه سال قبل و میانگین دوازده ماه مشخص شده است.

در شاخص خوراکی ها و آشامیدنی ها نسبت به شهری و ۵.۷ درصد افزایش قیمت نمایان است. در زیر گروه این شاخص روغن و چربی ها ۱۶.۲ درصد، شیر، پنیر، تخم‌مرغ ۷.۷ درصد، سبزی و حبوبات ۷.۶ درصد و چای، نوشابه و آب میوه ۷.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. 

همچنین در شاخص غیر خوراکی ها، شاخص حمل و نقل ۱۷ درصد، زیرگروه آب برق سوخت ۱۲.۸ درصد و همچنین خدمات و نگهداری ۸.۵ درصد و مبلمان و لوازم خانگی ۸.۲ درصد بیشترین رشد قیمت را داشته‌اند. کمترین افزایش ماهانه مربوط به میوه و خشکبار با ۲.۳ درصد، شکر مربا عسل شکلات و شیرینی ۳.۴ درصد و گوشت قرمز و ماکیان ۳.۶ درصد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول