اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  کتاب

از تمدید مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» تا فراخوان کارگاه تصویرگری براتیسلاوای ۲۰۲۱

علاقه‌مندان به شرکت در مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» در دو گروه سنی بالای ۱۱ سال (نونگاه) و بالای ۱۵ سال (نوجوان) تا ۱۵ آبان ۱۳۹۹ فرصت دارند آثار خود را به سایت مجازی کانون پرورشی ارسال کنند.

از تمدید مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» تا فراخوان کارگاه تصویرگری براتیسلاوای ۲۰۲۱

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» ویژه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند در سراسر کشور تا ۱۵ آبان ۱۳۹۹ از سوی آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری تمدید شد.

موضوع‌های فراخوان این مهرواره «خانواده‌ی من، شادی‌های من، آینده روشن، فردای بهتر، همدلی و مهربانی، دنیا از نگاه من، آسمان شهر من، خانه‌ی من، جنگ و صلح، آینده ساختنی است، کشورم را دوست دارم» و یا هر موضوع دیگری مرتبط با مواد ۵۴ گانه‌ی پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک پیشنهاد شده است.
برهمین اساس علاقه‌مندان به شرکت در مهرواره در دو گروه سنی بالای ۱۱ سال (نونگاه) و بالای ۱۵ سال (نوجوان) تا ۱۵ آبان ۱۳۹۹ فرصت دارند آثار خلق شده با این موضوع‌ها را از دریچه‌ی نگاه کودکان و حاصل ذوق و خلاقیت آن‌ها، را به سایت مجازی کانون ارسال کنند.
داستان‌های نوشته شده باید در قالب فایل word با فونت ۱۴ با حجم کوتاه و حداکثر ۳ صفحه A۴ یا یک‌هزار کلمه در سایت کانون مجازی به نشانی kpf.ir بخش فراخوان مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» بارگذاری ‌شود.
علاقه‌مندان همچنین باید مشخصات کامل خود هم‌چون نام داستان و موضوع، نام و نام‌خانوادگی نویسنده، تاریخ تولد، گروه سنی، عنوان اثر، نام استان، شهر، شماره تلفن ثابت و همراه و نشانی پستی خود را درج کنند.
انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» را ویژه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند سراسر کشور برگزار می‌کنند.

درخشش اعضای نوجوان کانون در چهارمین المپیاد فیلم‌سازی

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایزه‌های طلا، نقره و برنز چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان را در بخش‌های «فیلم» و «ایده» از آن خود کردند.

هیأت داوران چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، ۱۳ فیلم و ایده‌ را شایسته دریافت مدال طلا، نقره و برنز دانستند.

در بخش ایده، ایده‌ی گروهی «هاف تایم» از گروه نقاب، با سرپرستی غلامرضا رمضانی و مربی‌گری مهدی رضایی، جایزه طلا به‌خاطر طراوت ایده، جسارت در بیان و شخصیت‌های اکتیو به اعضای کانون تعلق گرفت.

همچنین جایزه‌های برنز ایده گروهی «همسایه» از گروه حافظ به سرپرستی سیروس حسن‌پور و عادل تبریزی و ایده گروهی «رکاب» از گروه باحال‌ها به سرپرستی مهین جواهریان و شهلا پورآرین، به اعضای نوجوان کانون اختصاص یافت.

در بخش فیلم نیز، «یوکابد رحمانی» از مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون تاکستان در استان قزوین برای فیلم «جادوی خواندنی» عضو گروه حافظ و «ایلیا رمضانی» از کانون استان بوشهر برای فیلم «فضای زندگی» عضو گروه سینمایی، هر دو جایزه نقره دریافت کردند.

همچنین «ریحانه تاتاری» عضو مرکز مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان برای فیلم «کرونا دم در خانه در کمین است» عضو گروه عاشق، جایزه برنز بخش «فیلم» را از آن خود کرد.

یادآوری می‌شود ۴۰۳ فیلم و ۴۳۹ ایده به دبیرخانه این المپیاد ارسال شده بود که ۳۶ «فیلم» و ۲۷ «ایده» برای رقابت در بخش پایانی معرفی شدند. در میان آن‌ها ۱۸ فیلم و ۱۴ ایده از آثار اعضای نوجوان کانون پرورش فکری بود.

فراخوان شرکت در کارگاه تصویرگری براتیسلاوای ۲۰۲۱ منتشر شد

این فراخوان به منظور انتخاب مناسب‌تر تصویرگران شرکت‌کننده در این رویداد بین‌المللی برای شرکت در کارگاه آموزشی تصویرگری دوسالانه‌ی براتیسلاوا منتشر شده است.

در فراخوان معرفی تصویرگران جوان ایرانی به براتیسلاوا از تصویرگران با سن کم‌تر از ۳۰ سال و مسلط به زبان انگلیسی دعوت شده است تا آمادگی خود را برای شرکت در این کارگاه، با ارسال مشخصات و نمونه کارهای تصویرگری خود به اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری به نشانی خیابان حجاب، جنب هتل ورزش اعلام کنند.

انتخاب و معرفی تصویرگران ایرانی برای شرکت در کارگاه تصویرگری دوسالانه‌ی براتیسلاوا با نظر مشترک کانون، انجمن تصویرگران ایران و شورای کتاب کودک صورت می‌گیرد و آخرین مهلت برای ارسال آثار و مشخصات علاقه‌مندان ۳۰ آذر ۹۹ تعیین شده است.

بر اساس این خبر، شرح سوابق کاری، یک قطعه عکس و پنج تا ۱۰ اثر در فرمت jpg و با کیفیت ۱۵۰ dpi از جمله مدارک مورد نیاز برای شرکت در این فراخوان است.

بر همین اساس، از میان تصویرگرانی که به این فراخوان پاسخ بدهند یک تا دو نفر برای شرکت در کارگاه معرفی می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا BIB هر دو سال یک‌بار در شهر براتیسلاوا، پایتخت جمهوری اسلواکی، برگزار می‌شود و آثار تصویرگران کتاب‌های کودکان را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه همگام با اهداف یونسکو، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا امکان رویارویی تصویرگران را فراهم کرده و شرایط را برای ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر فراهم می‌کند.

برگزارکنندگان و حمایت کنندگان مالی این جشنواره وزارت فرهنگ جمهوری اسلواکی، کمیسیون ملی یونسکو در اسلواکی و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان Bibiana هستند.

تشکیل کارگاه آموزشی برای تصویرگران کشورهای در حال توسعه از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است. این کارگاه به عنوان بنیان‌گذار آن یعنی «آلبین برونوفسکی» نام‌گذاری شده است.

دوره بعدی این کارگاه ۲۵ مهر تا ۱ آبان ۱۴۰۰ در شهر براتیسلاوا برگزار خواهد شد.

«خرچنگ» به جشنواره فیلم آدلاید استرالیا راه یافت

این انیمیشن ۱۱ دقیقه‌ای که از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۲۰۲۰ است، پنجمین حضور بین‌المللی خود را در این جشنواره تجربه می‌کند.
بر همین اساس در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه، طیف وسیعی از انیمیشن‌ها با تکنیک‌های مختلف انتخاب شده‌است که در این میان پویانمایی‌ «خرچنگ» برای دوستداران فیلم‌های تجربی به نمایش در خواهد آمد.
بر اساس این خبر، تمامی رویدادها و نمایش فیلم‌های جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم آدلاید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با اقدام‌های مناسب گروه اجرایی این جشنواره برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در محیط امنی برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول