اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کار خیر تعطیل‌شدنی نیست/ افتتاح دانشگاه مهدویت تا پایان سال جاری

رئیس بنیاد فرهنگی و موسسه حضرت مهدی موعود(عج) گفت: کار خیر تعطیل‌شدنی نیست و بنا به شرایط می‌توان شکل آن را تغییر داد.

کار خیر تعطیل‌شدنی نیست/ افتتاح دانشگاه مهدویت تا پایان سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اطلاع رسانی و خبرنگاری شمشیری دو لبه است که می تواند سازنده و یا مخرب باشد.

گام اول تمامی پیامبران الهی پیام‌رسانی و اطلاع رسانی بوده است و همین امر اهمیت رسالت حوزه اطلاع‌رسانی را نشان می‌دهد

وی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه در امر اطلاع‌رسانی تصریح کرد: گام اول تمامی پیامبران الهی پیام‌رسانی و اطلاع رسانی بوده است و همین امر اهمیت رسالت حوزه اطلاع‌رسانی را نشان می‌دهد؛ چراکه تلاش برای تعالی جامعه خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد و بدون شک اجر معنوی آن محفوظ است.

رئیس بنیاد فرهنگی و موسسه حضرت مهدی موعود(عج) ضمن اشاره به فعالیت‌های شش ماهه گذشته این مجموعه گفت: به منظور به‌کارگیری نیروی جوان و طلاب استان ساختار را اصلاح کرده تا علاوه بر جوان‌گرایی فعالیت‌های مهدوی را نیز گسترش دهیم.

وی ادامه داد: اقداماتی جهت تدوین نظام آموزشی و تربیت مربیان بنیاد انجام نیز شده که این نظام جامع مربیان در سطح کشور بی نظیر است.

دبیر ستاد نکوداشت دهه مهدویت در ادامه تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) عنوان کرد: برگزاری دو دوره مجازی مهدوی با استفاده از مربیان برتر بنیاد به‌صورت مجازی، برگزاری جلسات مشترک و انعقاد تفاهم نامه با ادارات کل بهزیستی، تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل زندان‌های استان، سپاه فجر و آموزش و پرورش به منظور ارتباط متقابل و آموزش مباحث مهدویت برای زیرمجموعه ها و تولید برنامه های فاخر مهدوی در صداوسیمای مرکز فارس از جمله برنامه های ما از میلاد امام زمان(عج) در نیمه شعبان تا به امامت رسیدن ایشان در سال ۹۹ است.

بر اساس آموزه‌های دینی اقدامات خیر نباید تعطیل شود اما می‌توان نوع آن را تغییر داد

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراسم، جشن ها و برنامه ها خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بر اساس آموزه‌های دینی اقدامات خیر نباید تعطیل شود اما می‌توان نوع آن را تغییر داد بنابراین با بهره‌گیری از ظرفیت مردم و خیرین ۱۱ هزار بسته معیشتی هرکدام به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان جمع آوری و میان نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

وی در این راستا بر لزوم اجرای قانون برای همه به‌طور یکسان تاکید کرد و افزود: اگر ستاد کرونا تصمیم می گیرد که برنامه ای باید تعطیل شود برای همه یکسان و لازم الاجرا است. چنانچه گروه‌های مذهبی به خوبی این امر را نشان دادند. 

حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه باید در شرایط سخت به کمک مردم شتافت، از توزیع یک و نیم تن گوشت قربانی در عید سعید قربان در میان مستمندان خبر داد.

وی همچنین بیان کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی اساتید و مربیان و برگزاری جلسات پایانی دوره تربیت مهدوی با حضور ۴۸ نفر از طلاب و فرهنگیان از دیگر برنامه های ما در این مدت بوده است.

رئیس حوزه علمیه منصوریه با اشاره به اضافه شدن سطح چهار حوزه به دانشکده مهدویت گفت: بنیاد حضرت مهدی موعود اعتبار ثابتی نداشته و برپایه کمک های مردمی اداره می‌شود و با همین کمک‌ها پیگیر تکمیل ساختمان دانشکده مهدویت در آینده ای نزدیک خواهیم بود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و موسسه حضرت مهدی موعود از چاپ دو عنوان کتاب در قالب مسابقه میثاق با خورشید پنهان با عناوین نسیم انتظار و چهل پرسمان مهدوی خبر  داد و تصریح کرد: دو شماره از نشریه منجی در فضای مجازی و چهار هزار نسخه چاپی در راستای ترویج فرهنگ مهدوی منتشر و توزیع شد.

وی پیرامون برنامه‌های شهادت امام عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) نیز عنوان کرد: پویش مجازی مهدیه خانگی، شعرخوانی و مدیحه سرایی خانوادگی، تقدیم یک کار خوب به امام زمان(عج)، برگزاری کارگاه آموزش مجازی مهدویت به‌صورت رایگان، برگزاری پویش مجازی سفیر مهدوی و برپایی محافل انس مهدوی در بقاع متبرکه استان از جمله برنامه های ما در این ایام است.

حجت الاسلام حدائق با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی، افزود: مسابقه بزرگ کتابخوانی جلد دوم کتاب سبک زندگی مهدوی، جشنواره فرهنگی هنری عطر مهربانی در رشته های مختلف فرهنگی و هنری و ادامه کمک رسانی در طرح امتداد همدلی از جمله دیکر برنامه های ما برای شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول