اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

آخرین جزئیات جریمه «بی‌ماسک‌ها» در تهران/ آیا‌‌ خودروهای شخصی هم جریمه می‌شوند؟

رئیس پلیس پایتخت چگونگی ‌برخورد و اعمال قانون «بی‌ماسک‌ها» را تشریح کرد.

آخرین جزئیات جریمه «بی‌ماسک‌ها» در تهران/ آیا‌‌ خودروهای شخصی هم  جریمه می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس،سردار حسین رحیمی در همایش «ایمنی، امنیت و سلامت»  در جمع خبرنگاران در خصوص تجمیع سامانه‌های تلفنی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا این اتفاق روی داده و یک تلفن یکسان در حوادث غیرمترقبه ایجاد شده که ما هم در حال فراهم کردن مقدمات و اجرا نمودن آن هستیم.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: به طور مثال  اگر گاز قطع شود یا برف ببارد برخی از شهروندان با پلیس 110  تماس می‌گیرند؛ از سوی دیگر ‌‌شاید نیمی از تماس‌ها با پلیس 110 ارشادی و هدایتی بوده و ربطی به پلیس نداشته و جزء فوریتهای پلیسی نباشد اما همکاران من با سعه‌صدر به  تماس‌ها پاسخ می‌دهند.

سردار رحیمی در خصوص چگونگی برخورد پلیس در مواجهه با شهروندانی که ماسک نمی زنند، گفت: پلیس‌های تخصصی بعد از ابلاغ بخشنامه ستاد ملی مقابله با کرونا در پایتخت برای اعمال جریمه و تذکر به ناقضان پروتکل‌های بهداشتی به خط شدند؛ در یک هفته تا 10 روز نخست نحوه برخوردپلیس به صورت تذکر و ارشادی بود اما از دو، سه روز گذشته برخورد با رانندگان و سرنشینان خودرو، مسافران مترو و اصنافی که در آنها ماسک زدن رعایت نمی‌شود انجام شده است.

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد: در خودرو رانندگانی که ماسک نزنند 100 هزار تومان و هر سرنشین نیز 20 هزار تومان جریمه خواهد شد، اعمال جریمه برای تمام خودروها خواهد بود و فرقی ندارد که خودرو شخصی و یا جزو ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی باشد و در هر خودرو که  بیش از یک سرنشین داشته باشد باید ماسک زدن رعایت شود.

رحیمی افزود: در رابطه با واحدهای صنفی نیز برای بار اول تذکر، بار دوم یک میلیون تومان جریمه و بار سوم پلمب انجام خواهد شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در دو، سه روز گذشته این کار شدت گرفته و جلسات هماهنگی داشته‌ایم، امروز نیز جلسه‌ای با ستاد مقابله با کرونا خواهیم داشت. همچنین نکته‌ای را به عزیزان در وزارت بهداشت گفته‌ایم که به ما بگویند با توجه به پایش بیماران مراجعه کننده، ویروس کرونا در کدام بخش‌ها بیشترین شیوع را دارد و در آنجا آلودگی ایجاد می‌کند تا بتوانیم عمده قوا و تمرکز خود را در آن نقاط ایجاد کند.

وی متذکر شد: وظیفه اصناف نیز این است که انتظامات خود را در مقابل در ورودی پاساژها و مال‌ها مستقر کرده و به افراد فاقد ماسک تذکر دهند که البته این کار انجام می‌شود و ضوابط توسط پلیس اماکن به اصناف اعلام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول