اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ظرفیت راهیان نور مکتب حاج‌قاسم ۳ هزار نفر است/تلاش برای رفع نواقص گلزار شهدای کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ظرفیت طراحی شده برای راهیان نور مکتب حاج‌قاسم ۳ هزار نفر است که در حال حاضر برای ۹۰۰ تا یک‌هزار ظرفیت آماده شده است.

ظرفیت راهیان نور مکتب حاج‌قاسم ۳ هزار نفر است/تلاش برای رفع نواقص گلزار شهدای کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی امروز در کمیته زائرین مکتب حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان اظهار داشت: این کمیته یکی از مهم‌ترین کمیته‌های اصلی سالگرد حاج قاسم سلیمانی در کرمان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه باید کرونا را جدی بگیریم، افزود: باید کمیته خدمات بهداشتی به مکتب و سالگرد اضافه شود و در کمیته راهیان مکتب حاج‌قاسم دو فرمانده ناحیه سپاه شهر کرمان، فرماندار و فرمانده انتظامی شهرستان کرمان و کمیته امداد حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای عملیاتی کردن سالگرد حاج‌قاسم پنج ستاد پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: یک ستاد در تهران به عنوان سپاه حضرت رسول (ص) با مدیریت فرمانده سپاه،  یک ستاد در کرمان، سازمان بسیج و ۳۰ استان کشور، ستاد بین‌الملل بر عهده نیروی قدس و ستاد مقاومت است.

معروفی تصریح کرد: مهم‌ترین ستاد به‌دلیل اینکه هم زادگاه و هم پیکر مطهر سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در آن قرار دارد، کرمان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه برای سالگرد، ۱۲۸ برنامه توسط کارگروه‌ها پیش‌بینی شده است، افزود: شروع مراسم از شهادت حضرت زهرا(ع) تا ۱۷ دی‌ ماه روز به خاک سپردن شهید است.

معروفی با اشاره به اینکه بحث برگزاری سالگرد قطعی است، گفت: ما با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم را برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سراسر کشور و حتی دورترین روستاها مراسم سالگرد حاج‌قاسم برگزار می‌شود، مراسم را از کرمان به مناطق دیگر برده‌ایم و این برنامه‌ها به‌صورت کنترل و مدیریت‌شده برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: دشمن می‌خواهد ترویج فرهنگ جبهه مقاومت و جهاد و شهادت را از ما بگیرد اما بهترین راه مقابله در برابر این جریان برگزاری سالگرد این شهید والامقام است.

معروفی بیان کرد: با یک فضاسازی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی می‌توانیم یک نشاط معنوی در کشور به وجود آوریم و جلوی حرکت‌های پست دشمنان و بدخواهان نسبت به مردم و انقلاب اسلامی بگیریم.

وی گفت: توسط کمیته راهیان نور مکتب حاج‌قاسم از سراسر کشور دانشجویان و دانش‌آموزان برای زیارت مرقد این شهید والا مقام به کرمان سفر می‌کنند.

وی عنوان داشت: ظرفیت طراحی شده برای راهیان نور مکتب حاج‌قاسم ۳ هزار نفر است که در حال حاضر برای ۹۰۰ تا یک‌هزار ظرفیت آماده شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما راهیان مکتب و زائران داریم، دهکده مقاومت سپاه را به اسم حاج‌قاسم سلیمانی ثبت کردیم و الان برای ۵۰ تا ۶۰ نفر آماده شده است.

وی ادامه داد: موزه شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی در شهر کرمان ساخته می‌شود و همچنین اتاق حاج‌قاسم که ۲۱ سال در سپاه قدس در آن مشغول به فعالیت بود به‌طور کامل به موزه دفاع مقدس کرمان انتقال می‌یابد.

تلاش برای رفع نواقص در گلزار شهدای کرمان

محمدرضا شریفی مسئول کمیته زائران ستاد مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: همه کمیته‌ها  مهم هستند اما کمیته مکتب زائرین حاج‌قاسم سلیمانی نسبت به بقیه مهمتر است و بار اصلی ثبت‌نام از زائرین سایر استان‌ها، اسکان و تغذیه به عهده این کمیته است.

شریفی گفت: باید یک سایت طراحی شود برای کسانی که به استان کرمان می‌آیند  تا با طراحی سایت و سامانه اعزام برنامه‌های دقیق‌تری داشته باشیم و دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش مکان‌هایی برای زائران در اختیار ما قرار داده‌اند.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی مسئول گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: یکی از نقص‌های جدی گلزار شهدا، کمبود سرویس‌های بهداشتی بود که ۱۲ چشمه توسط شهرداری کرمان ساخته شده و به‌صورت شبانه‌روز باز است و همچنین ۲۰ چشمه دیگر در حال ساخت و تکمیل است.

وی گفت: در زمینه نظم و امنیت  بیشتر در گلزار شهدا باید پست ثابت زده شود و همچنین نیاز شدید به  بروشور، سی‌دی و کتابچه زندگی شهید قاسم سلیمانی داریم که باید تهیه و در اختیار زائرین قرار گیرد.

مهدی صدفی عضو کمیته اسکان زائرین مکتب حاج‌قاسم اظهار داشت: چند مکان و میراث فرهنگی از حاج‌قاسم در کرمان بر جای مانده از جمله ساخت موزه دفاع مقدس کرمان، بنیانگذار حسینه ثارالله کرمان و موقوفه بیت‌الزهراء است.

وی عنوان کرد: بحث بازسازی بیت‌الزهراء چند ماه متوقف شده بود که از هفته قبل پیمانکار شروع به فعالیت کرد و در ابتدای دی ماه کار را تحویل می‌دهد.

صدفی بیان داشت: ما در بیت‌الزهراء برنامه‌های معنوی از جمله تلاوت قرآن، پخش کلیپ در مورد حاج‌قاسم، روایتگری، مداح  و ... پیش‌بینی کرده‌ایم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول