اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

راهکارهای پیش‌گیری از افسردگی و اضطراب در دوران کرونا+اینفوگرافیک

دورکاری و ماندن در خانه می‌تواند به اضطراب، بدتر شدن وضعیت روحی و روانی افراد و در نهایت افسردگی منجر شود. روانشناسان برای پیش‌گیری از بروز چنین مشکلاتی توصیه‌هایی دارند.

راهکارهای پیش‌گیری از افسردگی و اضطراب در دوران کرونا+اینفوگرافیک

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، این‌ روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد ناگزیر به دورکاری و ماندن در خانه‌اند. اما همین امر می‌تواند به اضطراب، بدتر شدن وضعیت روحی و روانی افراد و در نهایت افسردگی منجر شود. روانشناسان برای پیش‌گیری از بروز چنین مشکلاتی توصیه‌هایی دارند. در ادامه اینفوگرافیکی که خبرگزاری ایرنا براساس همین توصیه‌ها تهیه و منتشرکرده است را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، نرخ افسردگی در بزرگسالان و جوانان نگران‌کننده است و طبق پیش‌بینی‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) با ادامه شرایط فعلی و همه‌گیری ویروس کرونا افزایش می‌یابد. تا سال ۲۰۳۰ میلادی، افسردگی بالاترین بار بیماری در سطح جهان خواهد بود. در واقع کنترل بیماری کووید ۱۹ نیاز به مدیریت صحیح و جامع و توجه به مراقبت‌های بهداشت روان دارد.

آنچه حائز اهمیت است اینکه علاوه رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این بیماری و سایر شرایط نگران کننده مرتبط با آن، باید بعد روانی این مساله، تغییرات ناگهانی در زندگی روزمره، الزام به رعایت فاصله اجتماعی و مواجهه با محدودیت‌ها که بر سلامت روان افراد تأثیر منفی دارد، مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول