اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اندیشکده آمریکایی: سفید‌بر‌ترپنداران در اکثر اقدامات تروریستی کشور دست داشته‌اند

گزارش یک اندیشکده آمریکایی حاکی است گروه‌های سفیدبر‌ترپندار یا گروه‌های موسوم به «راست تندر‌و» در سال ۲۰۲۰ مسئول اکثر طرح‌ها و حملات تروریستی در آمریکا بوده‌اند.

اندیشکده آمریکایی: سفید‌بر‌ترپنداران در اکثر اقدامات تروریستی کشور دست داشته‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، یافته‌های اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» آمریکا حاکی است در سال جاری گروه‌های سفیدبر‌ترپندار یا گروه‌های موسوم به «راست تندر‌و» مسئول ۶۷ درصد از طرح‌ها و حملات تروریستی در آمریکا بوده‌اند. 

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، گزارش این اندیشکده که روز پنج‌شنبه هفته گذشته منتشر شده نشان می‌دهد که طی هشت ماه اول سال جاری میلادی از ۶۱ مورد طرح‌ و حمله تروریستی در آمریکا، این گروه‌‌ها در ۴۱ مورد از آنان دست داشته‌اند. 

یافته‌های این اندیشکده آمریکایی در حالی منتشر شده که حدوداً دو هفته گذشته وزارت امنیت داخلی آمریکا در ارزیابی سالانه خود اعلام کرد که سفید‌بر‌ترپنداری پایدارترین و کشنده‌ترین تهدید در این کشور محسوب می‌شوند و سفیدبرترپنداران، کشنده‌ترین تروریست‌های داخلی در سال‌های اخیر بوده‌اند.

محققان این اندیشکده یافته‌اند که تهدیدات خشونت‌آمیز تا حدودی با اعتراضات گسترده امسال و درگیری معترضان از جناح‌های مختلف ارتباط داشته است.

در این گزارش آمده است که «خشونت چپ و راست افراطی به شدت در هم آمیخته شده است» و گروه‌های چپ افراطی، از جمله آنارشیست‌ها و نهاد‌های ضد فاشیست، در ۱۲ حمله و طرح تروریستی در سال جاری دست داشته‌اند. 

گزارش این اندیشکده آمریکایی چندین مورد از این حملات را ذکر کرده است؛ از جمله تیر‌اندازی‌های مرگبار در جریان اعتراضات و دستگیری‌ ۱۳ نفر به دست اف‌بی‌آی که طرح آدم‌ربایی فرماندار میشیگان را در سر داشتند. 

این حملات به همراه انتقاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از فعالان چپ‌ و خودداری او از محکوم کردن گروه‌های راست در جریان مناظره اول با رقیب دموکراتش، نگرانی و ترس از بروز خشونت را در میان مردم آمریکا به وجود آورده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول