اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

اسرائیل بزرگ، یک پروژه امریکایی است

کاملا واضح و آشکار است که پروژه اسرائیل کامل یا همان اسرائیل بزرگ چیزی نیست جز یک پروژه امریکایی، به این دلیل که امریکا همه جانبه از این پروژه حمایت می کند و تمام نیاز های اصلی پیاده سازی آن را فراهم می‌کند.

اسرائیل بزرگ، یک پروژه امریکایی است

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، پرونده  حمزه فلسطین : فتحی شقاقی در یادداشتی کوتاه به نقش ایالات متحده آمریکا در حمایت از پروژه صهیونیست در منطقه غرب آسیا اشاره و می‌نویسد: آیا "اسرائیل بزرگ" یک پروژه آمریکایی است؟ شهید شقاقی در ابتدا به برخی اقدامات امریکا در حمایت از صهیونیست‌ها از جمله مقدمه سازی برای انتقال یهودیان فلاشا به اراضی اشغالی و پرداخت کمک های مالی برای اسکان دادن یهودیان مهاجر در فلسطین آن هم پس از کوچاندن و آواره سازی ساکنان اصلی آن یعنی فلسطینیان و همچنین شعله ور کردن جنگ در منطقه برای تغییر معادله قدرت به سود دشمن صهیونیستی؛ در پاسخ به سؤال فوق الذکر می نویسد: «... کاملا واضح و آشکار است که پروژه اسرائیل کامل یا همان "اسرائیل بزرگ" چیزی نیست جز یک پروژه امریکایی، به این دلیل که امریکا همه جانبه از این پروژه حمایت می کند و تمام نیاز های اصلی پیاده سازی آن را فراهم می‌کند از جمله سرعت بخشیدن به روند مهاجرت(مهاجرت یهودیان به فلسطین) و تخصیص کمک های مالی برای حمایت از اقتصاد(رژیم صهیونیستی) به علاوه ایجاد پوشش سیاسی(برای اقدامات صهیونیست‌ها)... این است آمریکا و این است پروژه آن.»

شقاقی در قسمت دیگری از یادداشت خود بر عدم تسلیم در برابر اراده و اقدامات امریکا در منطقه تاکید کرده و می‌گوید: «امریکا قضا و قدری نیست که در برابر آن سرفرود آوریم؛ ما دارای قدرتی مادی و روحی هستیم که ما را به سر دادن این شعار سوق می دهد: نه.. این امت سر خم نخواهد کرد تا طلوع سپیده دم خود صبر خواهد کرد.. ».

منبع: مجموعة آقار فتحی الشقاقی(فتحی الشقاقی: رحلة الدم الذی هزم السیف) انتشارات یافا للدراسات والأبحاث، چاپ اول، قاهره، 1997م

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول