اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هشدارهای کرونایی استاندار هرمزگان/ شمار مبتلایان رو به افزایش است

استاندار هرمزگان هشدار داد: مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری و شستن منظم دست ها حساسیت بسیار بیشتری داشته باشند چرا که تعداد مبتلایان به کرونا در استان رو به افزایش است.

هشدارهای کرونایی استاندار هرمزگان/ شمار مبتلایان رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی امروز در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان رو به افزایش است.

وی افزود: تعداد آزمایش های مثبت این بیماری نیز در استان افزایش یافته که این امر ناشی از کاهش توجه و رعایت توصیه‌ها و الزامات بهداشتی پیشگیری از کرونا است.

استاندار هرمزگان با بیان این که در مرحله پیشگیری از بیماری کرونا، رعایت تمامی اصول و پروتکل های بهداشتی، شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری، شستن منظم دست‌ها و ضدعفونی باید به طور شبانه روزی مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی با تمام توان نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند.

نگذارید حساسیت‌ها کاهش یابد

همتی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم حساسیت آنها نسبت به رعایت اصول بهداشتی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا  به هیچ عنوان کم نشود و همچنان پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله، شستشوی منظم دست ها و ضدعفونی را رعایت کنند، چون به هر میزان توجه به این اصول کاهش یابد، شیوع این ویروس نیز افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به بازگشایی تالارهای پذیرایی، تمامی مراسم ها در این تالارها باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و به چند مورد عدم رعایت طی روزهای اخیر در تالارها تذکر شدید داده شده و اگر بی توجهی و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه داشته باشد، قطعاً تالارهای متخلف پلمپ خواهند شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تاکید کرد: دهیاران بر مراسم‌های عروسی در روستاها نظارت دقیق داشته باشند و در صورت هرگونه بی‌توجهی به اصول بهداشتی و حضور جمعیت زیاد در این مراسمات، از آن جلوگیری به عمل آورند و گزارش دهند تا اقدام قضایی لازم صورت گیرد و فرمانداران و بخشداران نیز باید به این امور در شهرستان‌ها و بخش‌ها توجه کافی داشته باشند.

وی گفت: ترددها و مسافرت های غیرضروری در داخل استان از عوامل شیوع بیماری کرونا است و از مردم می‌خواهیم تا از هرگونه سفر غیرضروری از شهرها به روستاها و همچنین از روستاها به شهرها خودداری و پرهیز کنند.

همتی افزود: تمامی نکاتی که از ابتدا برای پیشگیری از بیماری کرونا مطرح شده باید همچنان رعایت شود و افراد تا جایی که می‌توانند در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای حضور در محل کار و مکان های عمومی باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی ارائه دهندگان خدمات و همچنین متقاضیان دریافت خدمات در تمامی محیط های اشتغال و فعالیت شامل ادارات، بازارها، پاساژها، اصناف، فروشگاه ها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و سایر اماکن رعایت شود.

 استاندار هرمزگان عنوان داشت: نظارت‌ها بر رعایت این موارد باید دقیق‌تر و با حساسیت بسیار بیشتر صورت گیرد و هرچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد، موجب ایمنی و سلامت مردم خواهد شد و از مردم نیز می‌خواهیم در این راستا همچنان همراهی خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول