اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مهار 50 درصدی بیماری‌های مشترک انسان و دام در خراسان رضوی

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: 700 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که با وجود تلاش همکاران در این حوزه هنوز بیش از 50 درصد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را دامپزشکی مهار یا تلاش در مهار آن را دارد.

مهار 50 درصدی بیماری‌های مشترک انسان و دام در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، احمد شریعتی ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست دامپزشکی بردسکن که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: 15 میلیون واحد دامی در خراسان رضوی فعال هستند که در حوزه اشتغال، اقتصاد و توسعه بسیار تاثیرگذار هستند.

وی افزود: 700 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که با وجود تلاش همکاران در این حوزه، هنوز بیش از 50 درصد بیماری‌های بین انسان و دام را دامپزشکی مهار یا تلاش در مهار آن را دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه سهم دامپزشکی این استان از اعتبارات تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای در سال گذشته ۳۹ درصد بوده است، ادامه داد: در چند ماه اخیر نیز به این سازمان هیچ‌گونه ارزی برای تهیه واکسن و نهادهای دامی تخصیص داده نشده است.

شریعتی با بیان اینکه در چند ماه اخیر ارزی برای تهیه واکسن و تامین نهاده‌های دامی تخصیص نیافته است و تهیه این اقلام نیازمند تخصیص ارز مورد نیاز است، تصریح کرد: دامپزشکی یک دستگاه تاثیرگذار در تامین اقلام سالم مواد لبنی و پروتئینی است.

وی با اشاره به  فعالیت 130 داروخانه دامپزشکی در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: دامپزشکی این استان با تعداد نیروی اندک خود وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده  است و نگذاشته مشکلات حادی در خراسان رضوی در راستای این بخش اقتصادی در این استان بروز پیدا کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام اینکه ارائه خدمات رایگان در بخش واکسیناسیون به دامداران ارائه می‌شود، اظهار کرد: طی امسال بیش از 5 مورد تخلف از شبکه های دامپزشکی در بحث داروخانه‌های دامپزشکی شناسایی شده که متخلفان به مراجع قضایی برای برخورد با خاطیان امر معرفی شده‌اند.

شریعتی افزود: کارخانجات زیادی را در خراسان رضوی و کشور در تولید داروهای مورد نیاز دام فعال هستند، اما با وجود مشکلات و کمبودهای تامین دارو، تاکنون قطع دارو نداشتیم، فقط با کمبود مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه با افزایش قیمت واکسن محدودیت‌هایی را داریم، افزود: به دامداران ابلاغ شده واکسن را خودشان تهیه کنند و فقط برای تزریق پزشک در محل حاضر شوند، اما در حوزه عشایر واکسن به طور رایگان توزیع می‌شود.

گفتنی است؛ طی حکمی از سوی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر ارینب ابتدایی به عنوان سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسکن منصوب شد.

انتهای پیام/ 70050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول