اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

برخی گزارشات ارائه شده به مرکز برای حفظ موقعیت و غیرواقعی است

نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس گفت: متاسفانه برخی گزارشات ارائه شده به مرکز و وزارتخانه‌ها برای حفظ موقعیت، عمدا و یا سهوا غیرواقعی است که این مسئله قابل تحمل نیست.

برخی گزارشات ارائه شده به مرکز برای حفظ موقعیت و غیرواقعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدکریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان و نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری اظهار کرد: مجلس یازدهم فرمایش مقام معظم رهبری را مبنی بر آنکه مجلس این دوره، مجلس انتظار و امید است را نصب‌العین خود قرار داده است.

وی افزود: مجلس یازدهم با اولویت قرار دادن اقتصاد، معیشت و فرهنگ کار خود را آغاز کرد، گرچه امروز اولویت‌های کشور و بعد استان ما مشخص است اما باید سعی شود یک تصمیم‌گیری بهتر و شفاف جمع‌بندی شود.

نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس  گفت: دیدگاه مجلس یازدهم نسبت به امور همدلی، همراهی و بدور از تقابل با دولت و مسوولین اجرایی است، این موضوع به معنای رضایت از عملکرد دولت و وزرای آن به ویژه در حوزه خوزستان نیست.

وی ادامه داد: از طرفی این دیدگاه به معنی عدم تقابل و یا عدم همکاری با مسوولین اجرایی و استانی نیست. همانطور که در گذشته هم گفته شد بنای کار اکثریت نمایندگان خوزستان در  مجلس تعامل، همکاری و برادری هست اما در عین حال به وظیفه خود که نظارت و گاهی تذکر در امور است عمل می‌کنند.

سیدکریم حسینی تصریح کرد: ما با مشکلاتی به ویژه مسائل مربوط به فساد اداری و بی‌انضباطی‌های مالی مواجه هستیم که باید بر آن‌ها نظارت و برخورد قانونی صورت گیرد. 

وی بیان کرد: از مدیران اجرایی انتظار داریم که در رسیدگی به امور مردم، این چند لکه‌ای که بر روی عملکرد برخی مسوولین نشسته را برطرف کنند و ثابت کنند که ما در راه مبارزه با فساد یک‌صدا هستیم.

حسینی اذعان کرد: دعواهای سیاسی و مسائل حاشیه‌ای قطعا به ضرر کشور و استان هستند و امروز وقت اختلاف نیست چرا که با توجه به مشکلات موجود در استان و معضلاتی که مردم با آن رو به رو هستند، بحث‌های سیاسی نزد مردم ناشایست است.

وی بیان کرد: مسیر امروز یک مسیر مشخص است و از مسوولین دستگاههای اجرایی استان تقاضا داریم در مواجه با مردم با توجه به مشکلات موجود، گشاده‌رویی به خرج دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: در برخورد با ارباب‌رجوع یک جواب منفی محترمانه بسیار بهتر از پاسخی مثبت با منت و بی‌احترامی است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغالزایی به جایی رسیده که نمیتوانیم پاسخگوی تمام مطالبات باشیم.

سیدکریم حسینی گفت: متاسفانه برخی گزارشات ارائه شده به مرکز و وزارتخانه‌ها برای حفظ موقعیت، عمدا و یا سهوا غیرواقعی است که این مسئله قابل تحمل نیست. 

وی عنوان کرد: هنوز 20 درصد راه‌های روستایی آسیب‌دیده در سیل خوزستان ترمیم و تکمیل نشده اما گزارشی منتقل شده وزارت براساس آن اعلام می‌کند پرونده سیل خوزستان بسته شده است.

حسینی گفت: ان‌شاالله مشکلات مردم را در چند ماه باقیمانده این دولت و تا پایان ماموریت‌‌مان در چهار سال دوره مجلس یازدهم را طوری دنبال می‌کنیم که در عین همدلی به وظیفه نظارتی خود عمل کرده باشیم.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه نمایندگان را محدود به دادن چند امتیاز شغلی و عزل و نصب مدیر می‌بینند، ناکارآمدی و ناتوانی مدیران در تغییر منصب‌ها یک شرط است اما این نیست که ورود کنیم.

نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس افزود: در وضعیت فعلی دولت به دنبال تغییر و عزل و نصب نیستیم اما مدیران باید خیال ما را آسوده نگه دارند تا بدنبال بودجه باشیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با بودجه سال 1400 و برنامه هفتم توسعه مواجه هستیم که برنامه‌ریزی‌های آن در این روزها انجام می‌شود که باید بدنبال کسب بودجه و اعتبارات خوبی برای خوزستان باشیم.

سیدکریم حسینی تصریح کرد: توصیه می‌شود که کمیته‌ای جهت بررسی و اولویت‌های مورد نیاز استان مثل آب، فاضلاب، راه‌ها و.. جهت اخذ اعتبارات تشکیل شود تا برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه انجام شود.

وی افزود: امروز بدنبال حمایت از تولید هستیم  و با حضور در مراسم برداشت نیشکر، جایی که دارای 20 هزار فرصت شغلی دارای امنیت است و در منطقه کوی علوی دیدیم که شرکت آبفا با مشقت در حال انجام پروژههای خود است، حمایت خود را به عنوان نماینده اعلام نمودم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول