اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

حجم سرمایه گذاری صنعتی در ایلام به بیش از چهار برابر افزایش یافت

مدیرکل سازمان صمت استان ایلام گفت: سهم سرمایه گذاری‌های تحقق یافته حوزه صنعت در استان از بدو دولت تدبیر و امید نسبت به سال‌های گذشته به 37 هزار و 353 میلیارد ریال یعنی بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

حجم سرمایه گذاری صنعتی در ایلام به بیش از چهار برابر افزایش یافت

رضا محمدرحیمی مدیرکل سازمان صمت استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: از بدو پیروزی انقلاب تا سال ۹۲ حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته حوزه صنعت استان ۸ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون به 37 هزار و 353 میلیارد ریال یعنی بیش از  4 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: مطابق گزارش ارزیابی‌های تجارت نیوز از تحلیل داده‌های وزارت صمت در 4 ماهه نخست سال گذشته سرمایه‌گذاری در استان بیش از 200 درصد رشد یافته است.

مدیرکل سازمان صمت استان اظهار داشت: ایلام از امن‌ترین استان‌های کشور در بحث سرمایه‌گذاری است و بازگشت مجدد واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال متعددی را در کارنامه خود دارد.

محمدرحیمی ادامه داد: برگزاری منظم جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور و مدیریت مقام عالی دولت و پیگیری مجدانه برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد طرح‌های توسعه و اشتغال زا از عوامل تاثیرگذار در این خصوص است.

وی بیان داشت: بخش صنعت اهمیت بسیاری در روند توسعه هر کشوری دارد و دلیل این موضوع این است که صنعت به عنوان موتور رشد اقتصادی و انباشت سرمایه شناخته می‌شود و بخشی است که دارای منبع بازدهی فزاینده نسبت به مقیاس تولید است.

محمدرحیمی گفت: رشد سرمایه گذاری و اقتصادی از عوامل موثر بر بخش اقتصاد است؛ در سال‌های گذشته ترکیبی از تحریم‌های اقتصادی، کاهش فروش منابع نفتی، کاهش دسترسی به ماشین آلات و تجهیزات به روز از طریق بازارهای بین‌المللی نتوانست رشد حجم سرمایه‌گذاری در استان را کاهش دهد.

وی افزود: چشم‌انداز اقتصادی استان با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی مطلوب است و این مهم نتیجه همراهی و هماهنگی و تلاش تیم اقتصادی استان و استاندار ایلام است که از هر فرصتی برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع تولید بهره گیری می‌شود.

مدیرکل سازمان صمت ایلام ادامه داد: برای حفظ وضعیت موجود و افزایش این روند به نظر می‌رسد راهبرد رشد سرمایه‌گذاری صنعتی متناسب با اهداف اشتغال زایی بایستی بر محورهای حوزه رفع موانع تولید، توجه به بنگاه‌های کوچک و متوسط، ایجاد ثبات اقتصادی با پیروی از یک راهبرد رشد پایدار صنعتی و تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید متمرکز باشد تا در آینده شاهد تقویت پیوند بین فعالیت‌های صنعتی بزرگ و سرمایه بر و سایر صنایع به منظور سرریز کردن آثار رشد به صنایع کوچک و اشتغالزا باشیم.

انتهای پیام /970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول