اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۵ شهرستان کرمانشاه برای یک هفته به طور کامل تعطیل شد

استاندار کرمانشاه گفت: شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، گیلان‌غرب، هرسین، جوانرود و سرپل‌ذهاب از فردا به مدت یک هفته در راستای کنترل بیماری کرونا، کاملا تعطیل است.

۵ شهرستان کرمانشاه برای یک هفته به طور کامل تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کرونا هر روز از روز قبل مهاجم‌تر و کشنده‌تر می‌شود به گونه‌ای که هم اکنون در صبح روز یکشنبه (چهارم آبان‌ماه)، ۸۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند که تعداد ۱۳۶ نفر از بیماران، بدحال بوده و در بخش‌های آی.سی.یو تحت مراقبت و ۴۰ نفر با حال وخیم به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

این افزایش مبتلایان در استان در حالی است که کادر درمان به طور مرتب به ظرفیت تخت‌های مراکز درمانی اضافه می‌کنند؛ استاندار کرمانشاه گفته، اگر روند افزایش مبتلایان با همین شیب تند پیش رود راهروهای بیمارستان هم دیگر جوابگو نخواهد بود و باید بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، گیلان‌غرب، هرسین، جوانرود و سرپل‌ذهاب به عنوان شهرستان‌های قرمز و ‌پرخطر در استان معرفی شده است که قرار است محدودیت‌ها و‌ ممنوعیت‌های جدید در کرمانشاه از فردا، دوشنبه پنجم آبان‌ماه اعمال شود.

استاندار کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه در توضیح این محدودیت و ممنوعیت‌های جدید در راستای کنترل ویروس کرونا، اظهار داشت: ادارات، بازار و سایر صنوف غیر از دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان به مدت یک هفته در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب، هرسین، جوانرود و سرپل‌ذهاب کاملا تعطیل است.

هوشنگ بازوند اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد کرونا فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی؛ مراکز قنادی و شیرینی‌پزی، شیرینی‌فروشی، آبمیوه و بستنی؛ مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری ( اغذیه فروشی‌ها، آش، حلیم و مشابه)؛  نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی؛ دانشگاه، مدارس، تمامی آموزشگاه‌ها، زبانسراها و‌ حوزه‌های علمیه؛ کتابخانه‌ها؛ استخرهای سرپوشیده؛  سینما و‌تئاتر و مراکز مشابه؛ موزه‌ها؛ تالارهای پذیرایی؛ آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی؛ باشگاه‌های ورزشی در رشته‌های پربرخورد (کشتی، کاراته، جودو و ...)؛ کافه، قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها؛ شهربازی و باغ پرندگان؛ باشگاه‌های بدنسازی و مراکز تفریحی آبی، نماز جمعه و فعالیت هیأت‌های و‌ تکایای مذهبی؛ بازارهای خودرو، بازار املاک؛  بازار زرگران، آرامستان‌ها و‌ مجالس عزاداری؛ مساجد و مصلی‌ها؛ ممنوعیت برگزاری مراسم های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها محدودیت‌ها و‌ ممنوعیت‌های جدید در تمامی شهرستان‌ها تابعه استان  است که باید به مدت یک هفته از دوشنبه تعطیل شوند.

وی تصریح کرد: ساعات کاری ادارات در بقیه شهرستان‌ها به جزء پنج شهرستان ذکر شده در این یک هفته از ساعت هشت الی ۱۲ خواهد بود.

انتهای پیام/پ/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول