اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

انسولین قلمی در داروخانه‌های منتخب کرمانشاه موجود است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انسولین قلمی را در اختیار داروخانه‌های منتخب قرار داده‌ایم که براساس نسخه و کارت ملی بیمار آن را از ۲ تا هشت تا در اختیار بیماران قرار دهند.

انسولین قلمی در داروخانه‌های منتخب کرمانشاه موجود است

قباد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در توضیح برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع مشکل کمبود انسولین استان، اظهار داشت: نوع معمولی انسولین در داروخانه‌ها موجود است و در دسترس همه مردم قرار دارد.

وی با بیان اینکه نوع قلمی انسولین وارداتی است، ادامه داد: مدتی است به دلیل اینکه واردات نوع قلمی انسولین با مشکلاتی برخورد کرده با کمبودهای در این خصوص مواجهه شده‌ایم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: ما همیشه انسولین قلمی در استان داشته‌ایم، ولی الان به میزان کمی داریم در همین راستا  آن  را در اختیار داروخانه‌های منتخب قرار داده‌ایم که براساس نسخه و کارت ملی بیمار انسولین قلمی را از ۲ تا هشت تا در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: تعدادی کشور محدود نوع قلمی انسولین تولید می‌کنند که از نظر تاثیر درمانی تفاوتی با نوع معمولی آن ندارد تنها تزریق آن آسان است.

محمدی اضافه کرد: ۶۰۰ هزار انسولین قلمی چند روز پیش وارد کشور شد که به سرعت در حال توزیع است، سهمیه استان کرمانشاه ۲.۵ درصد سهمیه کشوری است البته این تعداد ذخیره طولانی مدتی در کشور ایجاد نمی‌کند به همین دلیل وزارت بهداشت در حال پیگیری برای ورود محموله‌های بعدی است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول