اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اوج آماده‌سازی برای غیبت امام‌ زمان(عج) در دوران امام حسن عسکری (ع)

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه تأکید بر وظیفه سنگین امامت در دوران امام حسن عسکری(ع) گفت: امام حسن عسکری (ع) قرار بود شیعه را وارد یک مرحله جدیدی به نام غیبت کند که تابه‌حال شیعه با آن روبرو نشده بود و این اتفاق از دوران امام قبلی آغاز و در دوران امام حسن عسکری(ع) به اوج‌ خود رسید.

اوج آماده‌سازی برای غیبت امام‌ زمان(عج) در دوران امام حسن عسکری (ع)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه در دوران امام حسن عسکری(ع) فشارهای سختی به دلیل خفگان به جامعه شیعی واردشده بود، اظهار کرد: دوره امامت امام حسن عسکری(ع) فقط ۶ سال به طول انجامید و در آن دوران خفگان بسیار شدیدی در جامعه توسط حکومت طاغوت حاکم بوده و ملاقات با این امام رئوف به‌سختی انجام می‌شد.

وی با اشاره به وظیفه سنگین امامت در دوران امام حسن عسکری(ع) گفت: امام حسن عسکری (ع) قرار بود شیعه را وارد یک مرحله جدیدی به نام غیبت کند که تابه‌حال شیعه با آن روبرو نشده و آن ماجرا نقطه عطفی در تاریخ شیعه است به همین دلیل وظیفه امامت امام حسن عسکری(ع)  بسیار خاص و مهم بوده است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه آماده‌سازی جامعه در خصوص مواجهه با امام غائب از ایمان قبلی شروع‌شده بود، تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام مؤمنان و شیعیان همیشه با امام حاضر رو به رو بودند ولی بعد از امام حسن عسکری(ع) امام غائب بوده و تبیین و آماده‌سازی این مسئله بر عهده امام حسن عسکری (ع) بوده و در دوران امامت ایشان تبیین این مسئله به اوج‌ خود رسید.

طیبی یکی دیگر از وظایف مهم امام حسن عسکری(ع) را آماده‌سازی شیعیان در خصوص غیبت صغری دانست و بیان کرد: زمینه‌سازی غیبت صغری از طریق وکلا و نائبان از زمان امام صادق(ع) و با ایجاد شبکه وکالت کلید خورد و ایشان اشخاصی را به‌عنوان نماینده به نقاط مختلف فرستادند و کار امام صادق(ع) را انجام می‌دادند، لذا مردم شیعه در آن دوران یک آشنایی نسبی با امامت از طریق وکلا داشتند.

وی با تأکید بر رفتار دوگانه امام حسن عسکری (ع) در حفظ شیعه و امامت گفت: ایشان بعد از تولد حضرت مهدی(ع) این تولد را از ترس حکومت ظالم عباسیان از عوام شیعه پنهان کرده بودند ولی برخی از خواص به محضر ایشان رفته و امام زمان(عج) را زیارت کردند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام حسن عسکری(ع) افزود: بردباری، استقامت و استواری، بخشش، دانش، ایمان راسخ و معرفت بالا ازجمله ویژگی‌های مهم امام حسن عسکری (ع) بوده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول