اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مبتلایان به ویروس کرونا به هر طریق باید شناسایی و قرنطینه شوند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای قطع سیکل بیماری کرونا باید افرادی که دارای ویروس هستند و در اجتماع می‌چرخند به هر طریق ممکن شناسایی و قرنطینه شوند.

مبتلایان به ویروس کرونا به هر طریق باید شناسایی و قرنطینه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، قاسم جان‌بابایی در در حاشیه افتتاحیه‌ طرح‌های درمانی در این شهرستان اظهار داشت: امروز به‌دلیل شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و وضعیت کرونا نمی‌خواستم افتتاح رسمی صورت پذیرد ولی امروز این بخش‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و توصیه می‌کنم با توجه به وضعیت بد کرونایی مراسم افتتاح‌ها یا آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها به همین صورت و بدون جمعیت برگزار شود.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: وضعیت بحرانی شهرستان‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان سبب حضور بنده به استان کرمان شد و آن‌چه مهم است در مرحله اول رعایت خود مردم است که می‌تواند شیوع بیماری را کاهش دهد.

وی عنوان کرد : در شهرستان 300 هزارنفری سیرجان 140 بیمار کرونایی بستری باشند این یک بحران و وضعیت نامناسب است، مضاف براینکه خیلی افراد هم قطعا دارای ویروس هستند و در اجتماع می‌چرخند که اوضاع را بحرانی‌تر می‌کند.

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: برای قطع سیکل بیماری باید این افراد به هر طریق ممکن شناسایی و قرنطینه شوند و دیگران هم تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و در صورت نیاز در مراکز 16 ساعته مراکز درمانی که به همین منظور تدارک دیده شده است، قرنطینه شوند.

وی تاکید کرد: دوری از مراسم و مجالس و دورهمی‌ها، در خانه ماندن، زدن ماسک و رعایت فاصله‌های اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند اوضاع را عادی کند اما در غیر اینصورت مشکلات درمانی و فراگیری بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/80015/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول