اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

انعقاد تفاهم‌نامه بین ستاد امر به معروف و نهى از منکر و دفتر خبرگزارى فارس هرمزگان

ستاد امر به معروف و نهى از منکر هرمزگان با دفتر خبرگزارى فارس این استان تفاهم‌نامه همکارى به امضاء رساند.

انعقاد تفاهم‌نامه بین ستاد امر به معروف و نهى از منکر و دفتر خبرگزارى فارس هرمزگان

به گزارش خبرگزارى فارس از بندرعباس، ستاد امر به معروف و نهى از منکر هرمزگان با دفتر خبرگزارى فارس این استان تفاهم‌نامه همکارى امضاء کرد.

در این راستا علیرضا بهرمن مدیر دفتر خبرگزارى فارس در استان هرمزگان با حضور در ستاد امر به معروف و نهى از منکر استان ضمن دیدار با حجت‌الاسلام حسن کریمى دبیر ستاد امر به معروف و نهى از منکر هرمزگان در راستاى گسترس این فریضه الهى در جامعه و همچنین توسعه فرهنگ مطالبه‌گرى تفاهم‌نامه همکارى با این ستاد به امضاء رساند.

متن این تفاهم‌نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تفاهم‌نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر و خبرگزاری فارس استان هرمزگان

مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی):
«پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید؛ برای اینکه اگر آرمان‌خواهی وجود نداشته باشد راه را گم می‌کنیم. این آرمان‌خواهی موجب می‌شود ما راه را گم نکنیم و وسط راه، کج و راست و به چپ و راست حرکت نکنیم. این آرمان‌خواهی را داشته باشید؛ این آرمان‌های مهم را عدالت، استقلال، رفع فساد و در نهایت تمدن اسلامی. آرمان اصلی، واقعی و نهایی ایجاد تمدن اسلامی است.»

از این رو با توجه به ظرفیت‌های موجود در نهادهای متنوع و متعدد تشکیل‌دهنده نظام اسلامی به‌منظور تحقق بخشیدن فرمایشات معظم‌له و هم‌افزایی در جهت پیشبرد ماموریت‌های محوله، اولین گام احصاء ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری مشترک از آن می‌باشد تا تمامی نیروهای سراسر استان هرمزگان به‌صورت منسجم و یکپارچه در راستای اهداف مشترک که همان ارتقاء سطح مطالبه‌گری اقشار مختلف جامعه می‌باشد، اقدام نمایند.

ماده 1: طرفین
در راستای سیاست استفاده بهینه از امکانات، استعدادها و توانایی‌های اقشار و نهادهای انقلابی این تفاهم‌نامه فی مابین حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان و علیرضا بهرمن مسؤول خبرگزاری فارس هرمزگان به نمایندگی از دو مجموعه و شرح ذیل تنظیم و منعقد مبادله می‌گردد.

ماده 2: هدف
1- همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مورد توافق طرفین با تاکید بر بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود به‌صورت حداکثری.

2- کیفیت‌بخشی هر چه بیشتر فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر و خبرگزاری فارس استان هرمزگان با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل هر دو مجموعه.

3- ارتقاء سطح مطالبه‌گری عموم مردم در جهت مقابله با مفاسد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه.

ماده 3: زمینه‌های همکاری با توجه به ماموریت‌های دو مجموعه، عنوان برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در آن زمینه همکاری مشترک وجود دارد به شرح ذیل بیان شده است تا طرفین این تفاهم‌نامه نسبت به اجرای آن در سراسر استان اهتمام ورزند.

1- شناسایی، آموزش(حضوری و مجازی) توانمندسازی و حمایت از طلایه‌داران و گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه مطالبه‌گری بر اساس قوانین ستاد.

2- همکاری جهت ارتقاء سواد رسانه‌ای گروه‌های جهادی و طلایه‌داران با محوریت خبرگزاری فارس.

3- ایجاد و ساماندهی گروه‌های جهادی فعال در حوزه فضای مجازی.

4- ایجاد بستر اطلاع‌رسانی برای حمایت قانونی از آمرین به معروف و گروه‌های جهادی نقش‌آفرین تخصصی ستاد امر به معروف و فعالیت‌های عمومی.

5- برگزاری رویدادهای مشترک در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جهادی و ... در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی به ویژه تحقیق و پژوهش در خصوص مطالبه‌گری در جامعه.

6- تشکیل اتاق فکر مشترک در سطح استان و شهرستان‌ها برای هم‌افزایی در عملیات‌های جهادی و مطالبه‌گری.

7- برگزاری میزگرد مطالبه‌گری و دعوت از خبرنگاران (اصحاب رسانه)، نمایندگان مجلس، مدیران دستگاه‌های اجرائی و نهادهای حاکمیتی.

ماده 4: پیگیری توافقات
به‌منظور اجرای صحیح موارد مطرح در ماده 3 این تفاهم‌نامه، معاونت‌ها،مسؤولین مربوطه و رده‌های استانی با تشکیل کارگروه‌های مشترک ضمن برقراری ارتباط مستمر اقدام به پیگیری مفاد تفاهم‌نامه می‌نمایند و پس از تهیه شیوه‌نامه‌های اجرائی و تائید آن توسط بالاترین مقام دو طرف، جهت ابلاغ اقدام می‌گردد و به‌صورت فصلی، طرفین از گزارش عملکرد صورت گرفته مطلع می‌شوند.

ماده 5: مدت
این تفاهم‌نامه و شیوه‌نامه‌های ملحق به آن(که توسط معاونت‌ها تدوین می‌گردد) از تاریخ انعقاد و ابلاغ به مدت 2 سال معتبر خواهد بود و در صورت توافق طرفین تمدید خواهد شد.

این تفاهم نامه در ۵ ماده و دو نسخه که هر یک حکم واحد دارند تنظیم شده است و در تاریخ 99/7/30   توسط نمایندگان طرفین به امضاء رسیده و مبادله گردید و در دو سطح استانی و شهرستانی فی‌مابین  نیروهای طرفین قابلیت اجرا و پیگیری دارد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول