اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سنجش و حضور نوآموزان پیش دبستانی باید به قانون الزام آور تبدیل شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت‌: سنجش و حضور نوآموزان پیش دبستانی به عنوان یک طرح الزامی در تمام کشور باید با تصویب در مجلس شورای اسلامی به یک قانون تبدیل شود.

سنجش و حضور نوآموزان پیش دبستانی باید به قانون الزام آور تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ابوالحسن حقیقی اظهار کرد: طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان پیش دبستانی با همکاری معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور آغاز شده است. 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی و دانش اولیای دانش آموزان لازمه موفقیت این طرح است، بیان کرد: مداخلات طلایی و به هنگام در فرآیند سنجش نوآموزان که در قالب یک بسته تحولی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ارائه شده در جهت تحقق عدالت آموزشی است.

وی با تأکید بر این مطلب که سنجش و حضور نوآموزان پیش دبستانی به عنوان یک طرح الزامی در تمام کشور باید با تصویب در مجلس شورای اسلامی به یک قانون تبدیل شود، عنوان کرد: لازمه این تدوین یک طرح مشترک با همکاری معاونت آموزش ابتدایی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش و ارائه آن توسط وزیر محترم به مجلس شورای اسلامی است.

حقیقی افزود: اگر دوره پیش دبستانی به صورت الزامی برای تمامی دانش آموزان کشور اجرایی شود، با مداخلات مؤثر و به موقع از بسیاری از اختلالات یادگیری در مراحل تحصیل دانش‌آموزان پیشگیری خواهد شد و لذا هزینه‌های کمتری به جامعه تحمیل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول