اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر بلغارستان هم به کرونا مبتلا شد

نخست وزیر بلغارستان از ابتلای خود به کرونا و قرنطینه شدن تا بهبودی کامل خبر داد.

نخست‌وزیر بلغارستان هم به کرونا مبتلا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها یکشنبه‌شب به وقت تهران از ابتلای نخست وزیر بلغارستان به کرونا خبر دادند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «بویکو بوریسوف» نخست وزیر بلغارستان در صفحه فیسبوک خود از انجام دو آزمایش «پی سی آر» و ابتلا به کرونا خبر داد. وی از بروز علائم متوسط و قرنطینه شدن در منزل تا بهبودی خبر داده است.

نخست وزیر بلغارستان و سه وزیر دیگر از روز جمعه پس از ملاقات با معاون نخست وزیر که وی نیز به کرونا مبتلا شده بود، ‌خود را  قرنطینه کردند.

بلغارستان همانند دیگر کشورهای اروپایی شاهد افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به کرونا طی سه هفته گذشته است. روز شنبه ۱۵۸۹ مبتلای جدید در این کشور هفت میلیون نفری گزارش شده است.

در «صوفیه» پایتخت این کشور با دو میلیون جمعیت قرار است کلوب‌های شبانه و مراکز تفریحی از روز یکشنبه به مدت دو هفته برای مهار موج شیوع کرونا تعطیل شود.

«تدرسو آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه از «رشد تصاعدی» موارد ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) ابراز نگرانی کرد.  مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت نیمکره شمالی زمان در برهه‌ای حساس از لحاظ مبارزه با بیماری همه‌گیر جهانی کووید-۱۹ قرار دارد و کشورهای زیادی شاهد رشد تصاعدی بیماران هستند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «کشورهای بسیار زیادی شاهد افزایش تصاعدی موارد ابتلا به کووید-۱۹ هستند و این حالا موجب شده که بیمارستان‌ها و بخش مراقبت ویژه آنها به اتمام ظرفیت پذیرش بیماران خود نزدیک شوند- همه اینها در حالی است که ما تازه در ماه اکتبر قرار داریم» (جزئیات بیشتر).

 انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول