اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

فرآیند واگذاری اراضی دولتی در یزدالکترونیکی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان این‌که برای اولین بار در استان بانک اطلاعاتی اراضی واگذار شده دولتی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی احصا شده است، گفت: فرآیند واگذاری اراضی دولتی در یزد الکترونیکی شده است.

فرآیند واگذاری اراضی دولتی در یزدالکترونیکی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، محسن صادقیان  با ارائه گزارشی از اراضی واگذار شده دولتی در سال‌های گذشته در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی اراضی دولتی به دو دسته طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و طرح های غیر کشاورزی تقسیم بندی شده است.

 وی افزود: سامانه سماک برای الکترونیکی کردن روند واگذاری‌ها، تسریع در این فرآیند و ایجاد شفافیت، راه‌اندازی شده و تمام واگذاری‌ها برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: در گام اول اراضی واگذار شده برای طرح‌های غیر کشاورزی مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

به گفته صادقیان برای این منظور کمیته‌ای در هر شهرستان برای این پایش تشکیل شد و گزارش پیشرفت هر کدام از طرح‌ها اعلام گردید.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۷۵ مورد واگذاری که در سالهای گذشته برای طرح های غیرکشاورزی و صنعتی واگذار شده و دارای پیشرفت فیزیکی پایین بودند، برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده ۳۳ ارجاع شده و از این تعداد ۱۰۲ مورد واگذاری، تعیین تکلیف و خلع ید شده اند.

معاون عمرانی استاندار در پایان سخنان خود گفت: تعیین تکلیف زمین های واگذار شده در سال‌های گذشته، پتانسیل بسیار خوبی برای استان هستند ‌زیرا تمام مراحل قانونی واگذاری و اخذ مجوز ها را طی کرده اند و می‌توان این اراضی را برای متقاضیان جدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مجوزهای اخذ شده قبلی واگذار کرد.

انتهای پیام/ز

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول