اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تولید 360 دقیقه محتوا آموزش والیبال برای دانش‌آموزان گنبدی/ برگزاری یادواره 44 شهید دانش آموزی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: با همکاری اداره ورزش و جوانان برای نخستین بار محتوای آموزش والیبال در شهرستان تولید شد.

تولید 360 دقیقه محتوا آموزش والیبال برای دانش‌آموزان گنبدی/ برگزاری یادواره 44 شهید دانش آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، کمال‌الدین نظرنژاد امروز در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس ۴۴ دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و به همین منظور در ۱۳ آبان امسال مراسم یادواره ۴۴ شهید دانش آموزی با حضور خانواده این شهیدان و مسوولان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به مناسبت‌های مختلف روز ۱۳ آبان تصریح کرد: زنگ استکبارستیزی با توجه به تسخیر لانه جاسوسی در این روز در تمامی مدارس شهرستان نواخته خواهد شد.

* آغاز عملیات اجرایی ساخت یک هنرستان از سوی خیران گنبدی
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از آغاز عملیات اجرایی یک باب هنرستان در یک‌ماه آینده خبر داد و گفت: به زودی عملیات اجرایی احداث یک هنرستان در شهرستان آغاز می‌شود که هزینه کامل احداث آن به عهده خیران خواهد بود و این در ۱۰ سال اخیر در کشور بی‌نظیر است.
وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان خاطرنشان کرد: در هفته نخست بازگشایی مدارس ۷۹ درصد از کل دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مقاطع مختلف در آموزشگاه‌ها حضور داشته که این رقم به ۴۷درصد در هفته اخیر کاهش یافته است.
نظرنژاد گفت: تاکنون ۴۲ درصد از دانش آموزان در طرح «کوچ» پوشش داده شدند و تا ۱۵ آبان همه دانش آموزان در این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرند.
* ۸۴ بیمار گنبدی در بیمارستان‌ها بستری هستند
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: روند تعداد بستری‌شدگان به بیماری کرونا رو به افزایش بوده و در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان این بیماری به ۸۴ نفر می رسد.
وی تصریح کرد: از دوم اسفند تاکنون ۹۰ کودک و نوجوان متحمل به بیماری کرونا با علائم سرماخوردگی در بیمارستان‌های شهرستان بستری شدند و از زمان بازگشایی مدارس ۱۴ نفر دانش‌آموز مشکوک به این بیماری در بیمارستان بستری شده که تست دو نفر از آنها مثبت نشان داده شده است.
فرهاد بدیعی با بیان اینکه با نزدیک شدن فصل سرما و عدم تهویه مناسب در فضاهای بسته احتمال افزایش سرماخوردگی در بین دانش آموزان وجود دارد، بیان داشت: کودکان و نوجوانان در فضاهای آموزشی و مراسمات عروسی می‌توانند به عنوان یک ناقل عمل کرده و این بیماری را به بزرگسالان انتقال دهند.
وی ادامه داد: برای قطع شیوع این بیماری نیاز است هم مردم و هم دستگاه‌های اجرایی همکاری کرده و پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
* پاشنه آشیل و دغدغه آموزش و پرورش ابتلا دانش آموزان به کرونا است
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با تاکید بر نظارت و تمرکز جدی بر تالارها و اماکن پرتردد اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان نارنجی است و برای عبور از این وضعیت و رسیدن به شرایط مطلوب و با توجه به افزایش مراسمات عروسی و شادی باید نظارت بیشتر و جدی‌تری بر تالارها، اماکن پرتردد مانند رستوران‌ها و کبابی‌ها شود.
وی تصریح کرد: برای عبور از شرایط بحرانی باید مانند دوره و پیک گذشته از خبرنگاران، پویش‌ها، سمن‌ها، دستگاه‌های دولتی به ویژه دستگاه‌های متولی این امر بهره برد.
عبدالقدیر کریمی دغدغه جدی آموزش و پرورش را ابتلا دانش آموزان به بیماری کرونا دانست و گفت: پاشنه آشیل و دغدغه جدی آموزش و پرورش ابتلا دانش آموزان به این بیماری است زیرا علائم جدی نداشته و ممکن است سبب مبتلا شدن بزرگترها به ویژه پدربزرگ و مادربزرگ ها شوند.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان و کودکان سفیران خوبی برای اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا بوده و ما شاهد هستیم که با هشدار رعایت نکات بهداشتی به بزرگترها کمک بزرگی برای ستاد مقابله با کرونا بودند.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: مردم خوب گنبدکاووس همواره ثابت کردند که در شرایط سخت و بحرانی با اتحاد و همدلی در کنار هم بوده و با تدبیر هوشمندی و تعمق بهترین تصمیمات را برای عبور از این شرایط اتخاذ کردند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول