اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

کل‌کل‌های ۲ باجناق در «۰۲۱»/ ماجرای ورود به حاشیه‌های شهرداری

مجموعه تلویزیونی «صفر بیست و یک» به کارگردانی مشترک سید جواد رضویان و سیامک انصاری داستان های خانوادگی 2 باجناق که در شهرداری تهران مشغول به کار هستند را به تصویر می‌کشد.

کل‌کل‌های ۲ باجناق در «۰۲۱»/ ماجرای ورود به حاشیه‌های شهرداری

** خبرگزاری فارس-گروه رادیو و تلویزیون: بعد از شیوع کرونا در کشور تلویزیون سعی در ساخت و پخش سریال های کمدی کرد تا از این طریق بتواند در روزهایی که مردم به دلیل شرایط حاکم بر کشور در خانه مانده اند، لحظه های شادی را برایشان فراهم کند. سریال های زیرخاکی، پایتخت، دوپینگ، کامیون، پدر پسری، آخر خط از جمله سریال های کمدی تلویزیون در سال ۹۹ بودند.

اما به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول بنا است از امشب سریال جدید دیگری از شبکه سه سیما به روی آنتن برود. نام این سریال «صفر بیست و یک» نام دارد و به کارگردانی مشترک سید جواد رضویان و سیامک انصاری و تهیه کنندگی مهدی فرجی تهیه و تولید شده است.

 

** زنده شدن طنزهای نود شبی با «صفر بیست و یک»

این سریال با حضور دو طناز تلویزیونی و سینمایی قرار است خاطره و یاد سریال های طنز نود شبی تلویزیون را برای مخاطبان زنده کند. سریال هایی که در دهه ۸۰ سکان و در اصل پرچم دار آثار نمایشی تلویزیون بودند. سریال «صفر بیست و یک» نیز قرار است در چهار فصل ۲۵ قسمتی تهیه و از شبکه سه سیما پخش شود.

** قصه ای خانوادگی و غیرخانوادگی

قصه اصلی سریال جدید شبکه سه سیما درباره ماجراها و اتفاق های خانوادگی و غیر خانوادگی است و در اصل یک داستان خانوادگی را روایت می کند. ماجراهای خانوادگی که بین دو باجناق رخ می دهد و از طرفی اتفاق هایی که در ساختمان شهرداری خواهید دید.

 

** باجناق‌هایی مثل دو قلوهای جدا نشدنی

مازیار و جلال پیش از اینکه به واسطه باجناق بودن با هم آشنا شده باشند، هم خدمتی، هم دانشگاهی و همکار هستند و پدرانشان نیز با هم رفیق بودند و حالا این دو بعد از سالها با هم فامیل هم شده اند. همین ماجرای باجناق بودن دو شخصیت اصلی سریال و بعضا کل کل هایشان، می تواند دست مایه اتفاق های بسیاری برای خلق موقعیت های کمدی باشد و به طور قطع نویسنده و کارگردان نیز از همین پوئن برای خلق چنین موقعیت هایی بهره جستند.

** سیامک انصاری در نقش مازیار

درست است که انصاری سالها در عرصه بازیگری دیده و شناخته شده است اما این سریال اولین تجربه کارگردانی او آنهم به صورت مشترک با سید جواد رضویان است. انصاری قبلتر در اغلب کارهای کمدی بازی کرده بود اما با حضور در سریال های مهران مدیری به چهره ای شناخته شده تبدیل شد.

 

پاورچین، ‌نقطه چین، جایزه بزرگ، شب های برره،‌ باغ مظفر، قهوه تلخ،‌ در حاشیه،‌ دورهمی از جمله آثاری بودند که نقش اصلی آنها را انصاری بازی کرده بود.

اما در «صفر بیست و یک» انصاری نقش مازیار راسخ را دارد، مهندس و کارمند ساده شهرداری که همسرش مرجان کاملی است و پسری به نام ارسلان دارد. رویا میرعلمی همسر و افشین آقایی نقش پسر او را در این سریال به عهده دارد.

 

** سید جواد رضویان در نقش جلال/ بازیگری با کارنامه کاری متنوع

سیب خنده،‌ مجید دلبندم، حرف تو حرف، پاورچین، باغچه مینو، جایزه بزرگ، قرارگاه مسکونی، چارخونه، شوخی کردم، ‌در حاشیه و ... از مجموعه های تلویزیونی بودند که رضویان در این سالها در آنها بازی کرده است و در اغلب آنها نیز رد پایی از طنز وجودی خود را به جای گذاشته است.

رضویان در این سالها نقش های کمدی بسیاری بازی کرده است، از داوود در پاورچین گرفته تا کنگر زهتاب در حاشیه و شنبه جوانی افغانستانی در چارخونه یا زینال باغچه مینو و ...

 

از داوود یا همان داونه در پاورچین که یک پایین برره ای بود و سادگی از ظاهر و شخصیتش می بارید. قطعا این نقش یکی از نقش های به یاد ماندنی او در تلویزیون به شمار می رود. یا کنگر زهتاب مالک بیمارستانی که لوکیشن اصلی سریال در حاشیه بود یا شنبه جوانی افغانستانی و ... و همه اینها نشان از این دارد که رضویان توانایی بازی در اغلب نقش ها را دارد، اما در قالب طنز.

** کارگردانی مشترک با دوست و همکار قدیمی

اما او در سریال «صفر بیست و یک» علاوه بر ایفای یکی از نقش های اصلی به نام جلال سیف، ‌کارگردانی را نیز به عهده دارد و برای اولین بار به طور مشترک به همراه دوست و همکاری قدیمی خود سیامک انصاری این سریال را روی آنتن می برند.

علاوه بر این، رضویان تا به حال سریال های ارث بابام،‌ قرارگاه مسکونی، کسی خوابه؟، مهمانان ویژه، سه شو را برای تلویزیون کارگردانی کرده است و «صفر بیست و یک» ششمین سریالی است که در کارنامه کاریش قرار می گیرد.

 

** فرجی از مدیریت تا تهیه کنندگی/ همکاری دو بازیگر در قالب کارگردان

«مهدی فرجی» مدیر اسبق شبکه یک سیما بعد از مدیریت این شبکه، در عرصه تهیه کنندگی مشغول به فعالیت شد. سریال های لژیونر، نون خ ۱ و نون خ ۲ از جمله آثاری هستند که فرجی در این چند سال تهیه کنندگی آنها را به عهده داشته است. سریال نون خ اولین بار در نوروز سال ۹۸ بروی آنتن رفت و فصل دو آن بعد از نوروز ۹۹ از شبکه یک سیما پخش شد. فرجی اولین سریالش را برای شبکه پنج ساخت، بعدی را برای شبکه یک و حالا برای اولین بار با شبکه سه همکاری می کند.

 

«فرجی» تهیه کننده این سریال، درباره کارگردانی مشترک انصاری و رضویان گفت: سیامک انصاری و جواد رضویان از دوستان قدیمی هستند و تاکنون همکاری‌های مشترک بسیاری با هم داشتند.

وی ادامه داد: سریال «صفر بیست و یک» اولین تجربه کارگردانی مشترک این دو در کنار یکدیگر است. همچنین انصاری و رضویان علاوه بر کارگردانی به عنوان بازیگر هم در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

این تهیه کننده درباره قصه این سریال افزود: داستان «صفر بیست و یک» درباره دو باجناق است که درگیر مسائل مختلفی در کار و زندگی شخصی شان می شوند. این سریال در ژانر کمدی ساخته شده است و امیدواریم با پخش این سریال بتوانیم لحظه های شادی برای مردم رقم بزنیم.

** بار کمدی بر دوش کدام بازیگران است؟

به طور معمول در سریال های کمدی بار کمدی داستان بر دوش چند شخصیت اصلی است. اما در این سریال جلال، ارسلان و شادی در خلق موقعیت های کمدی حرف اول را می زنند. همچنین در کنار آنها سایر شخصیت ها رگه هایی از کمدی در رفتارشان دیده می شود.

 

** خانواده جلال چه کسانی هستند؟

جلال سیف در این سریال دختری بزرگ به نام شادی دارد و یک پسر کوچک به نام سروش. نگار عابدی در نقش شعله کاملی همسر، پادینا کیانی دختر و مهبد بیور نقش پسر جلال را در این سریال بازی می کنند.

 

** معرفی سایر شخصیت های سریال

از بازی های شاخص امیرحسین رستمی برای تلویزیون می توان به لیسانسه ها، فوق لیسانسه ها، شمس العماره، دختران حوا،‌ سه پنج دو، دودکش،‌ پژمان، پادری اشاره کرد. اما او در «صفر بیست و یک» نقش تورج کاملی برادر شعله و مرجان را بازی می کند که قطعا بار بخشی از کمدی کار بر دوش او است. همچنین سیاوش طهمورث در این سریال نقش پدر مرجان، شعله و تورج را بازی می کند.

** سروش جمشیدی و محبوبیتی که با «دورهمی» به دست آمد

یکی دیگر از بازیگران این سریال که با حضور در برنامه تلویزیونی «دورهمی» به شهرت خوبی رسید، سروش جمشیدی بود.با اینکه جمشیدی در سریال های مرز خوشبختی،‌ در حاشیه، خروس،‌ متهم گریخت، بچه محل هم بازی کرده بود، اما با «دورهمی» دیده شد.

او در این سریال کارمند جوان و تازه نفسی است که به تازگی در شهرداری استخدام قراردادی شده و نقش یکی از همکاران جلال و مازیار را بازی می کند.

 

** تغییر نام سریال از «نیوجرسی» به «صفر بیست و یک»

با اینکه متن این سریال با نام نیوجرسی به سیما فیلم ارائه شده بود، اما نام آن قبل از کلید خوردن تغییر کرد. نیوجرسی نامی انگلیسی است و به معنی بلوک های سیمانی است که مسیرهای ترافیک را از هم جدا می کند و همچنین برای پلمب کردن مغازه و مکان های مختلف از آن استفاده می شود.

اما نام «صفر بیست و یک» نامی ایرانی تر بود که نمادی از پیش شماره شهر تهران را نیز در خود دارد، همچنین به فعالیت شخصیت های اصلی سریال در شهرداری هم بی ربط نیست.

 

** ماجراهای باجناق ها در شهرداری!

خط اصلی قصه «صفر بیست و یک» به معضلات و مشکلات خانوادگی و ماجراهای شخصی این دو باجناق می پردازد. هر چند اینها در محل کار دچار قصه و ماجراهایی می شوند اما آن قصه ها ربطی به شهرداری ندارد و می تواند اتفاق هایی بین کارمندهای سایر اداره ها نیز باشد.

** ورود به پرونده های شهرداری در تلویزیون!

در این سریال تمرکز روی قصه بین باجناق ها است، اما گاهی هم به صورت محدود به پرونده های شهرداری نیز ورود می کند، اما خیلی پررنگ نیست. خدمات شهرداری، مشکلاتی که ایجاد می کند و وظایفش از جمله مواردی است که در این شاهد آن خواهید بود.

** هیچ اثری از کرونا دیده نمی شود!

از آنجایی که نگارش قصه سریال قبل از شیوع کرونا به پایان رسیده بود و با توجه به اینکه بخش عمده ای از سریال در اداره و محل کار می گذرد، ورود به داستان کرونا و جاسازی آن در قصه سریال کاری نشدنی بود. به همین خاطر با اینکه قصه در سال ۹۹ روایت می شود و عوامل پشت دوربین در تمام مدت تصویربرداری سریال پروتکل های بهداشت را رعایت می کردند، اما در خانه و سطح شهر هیچ اثری از کرونا دیده نمی شود.

به گزارش فارس، در این سریال سید جواد رضویان، سیامک انصاری، سیاوش طهمورث، نگار عابدی، رویا میرعلمی، سروش جمشیدی، امیرحسین رستمی و ... به ایفای نقش می پردازند.

عوامل این مجموعه تلویزیونی عبارتند از: نویسندگان فیلمنامه: شبنم وثوقی و هدی ایزدی، کارگردانان: سیامک انصاری، سیدجواد رضویان، مدیر تصویربرداری: بهنام کریمی، مدیر تولید: علیرضا بیات، مدیر صدابرداری: بابک اخوان، مدیر برنامه‌ریزی: امیر رونقی، طراح چهره‌پردازی: میشا جودت، تدوین: سیامک مهماندوست، آهنگساز: بهرام دهقانیار، طراح صحنه: امیر زاغری، طراح لباس: زهرا صمدی، مدیر تدارکات: جواد قاسمی، دستیار اول کارگردان: سیامک خواجه‌وند٬ منشی صحنه: مهدیه درگاهی‌نژاد، عکاس: امید مسعودفر، مدیر روابط عمومی: علی زادمهر، تهیه‌کننده: مهدی فرجی.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول