اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

هر پتروشیمی یک واحد تبدیلی در شهرک صنعتی بندرماهشهر راه‌اندازی کند

طرح پیشنهادی هر واحد پتروشیمی یک واحد تبدیلی در شهرک صنعتی آن هم در سال جهش تولید، می‌تواند معضل بیکاری جوانان بومی این شهرستان را به طور کامل مرتفع سازد.

هر پتروشیمی یک واحد تبدیلی در شهرک صنعتی بندرماهشهر راه‌اندازی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی مرادی‌مهر در یادداشتی نوشت:

شهرستان بندرماهشهر به واسطه دسترسی به آب‌های آزاد، راه آهن سراسری، برخورداری از بندرگاه تجاری امام خمینی(ره) و ۳۰ پتروشیمی بزرگ و کوچک یکی از مناطق استراتژیک کشور محسوب می‌شود.

در این بین همواره یکی از عمده مطالبات شهروندان و جوانان انقلابی حوزه شهرستان بندرماهشهر از صنایع پتروشیمی، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار برای نیروهای بومی بوده است.

طرح پیشنهادی هر واحد پتروشیمی یک واحد تبدیلی در شهرک صنعتی آن هم در سال جهش تولید، می‌تواند معضل بیکاری جوانان بومی این شهرستان را به طور کامل مرتفع سازد و علاوه بر آن با جلوگیری از خام فروشی تولیدات پتروشیمی‌های منطقه، رونق تولید و شکوفایی اقتصادی را به ارمغان آورد.

برای شیوایی درک مطالب می‌توان پتروشیمی تندگویان را مثال زد: یکی از عمده تولیدات این پتروشیمی ماده پلیمری PET(پلی اتیلن ترفتالات) است. پتروشیمی تندگویان می‌تواند با احداث یک واحد تولید بطری‌های پلاستیکی در شهرک صنعتی  بندرماهشهر، به راحتی و با هزینه بسیار اندک، ماده پلیمری PET خود را  به بطری‌‌های پلاستیکی تبدیل کرده و با ارزش افزوده بیشتر، برای کارخانجات تولید نوشیدنی و آب معدنی در سراسر کشور ارسال کند. با این تفاوت عمده که اکنون به طور مستقیم برای حدود ۱۰۰ جوان بومی جویای کار، فرصت شغلی مناسب ایجاد شده است.

در مثالی روشن‌تر، پتروشیمی مارون که ماده با ارزش اتیلن گلایکول را تولید می‌کند، می‌تواند با احداث یک واحد تبدیلی در شهرک صنعتی بندرماهشهر، اتیلن گلایکول تولیدی خود را به منظور جلوگیری از خروج ارز، به ضدیخ، جوهر چاپ، فیبر و کاغذ تبدیل کرده و با ارزش افزوده بیشتر بفروش برساند و چند صد فرصت شغلی برای جوانان جویای کار و بومی ایجاد کند.

باتوجه به بازدید میدانی رئیس مجلس از استان خوزستان و شهرستان بندرماهشهر و تاکید ایشان بر استفاده از ظرفیت پتروشیمی‌های منطقه برای رفع مشکل بیکاری جوانان بومی، موقعیت زمانی حال حاضر بهترین فرصت برای تبدیل  قطب صنعت پتروشیمی کشور به قطب صنایع پتروشیمی-تبدیلی کشور است.

‌لازم به ذکر است، اجرای طرح هر واحد پتروشیمی یک واحد تبدیلی در شهرک صنعتی نیازمند مطالبه عمومی رسانه‌ها، شهروندان و پیگیری سرسختانه نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی‌ است.

نکته غیرقابل انکار آن است که در صورت اجرای کامل طرح مذکور، ظرفیت به کار‌گیری کلیه جوانان جویای کار حوزه شهرستان بندرماهشهر امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول