اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مسکو اولویت سفر خارجی «جبار اف»

وزیر خارجه قرقیزستان از اولویت سفر خارجی نخست‌وزیر این کشور به روسیه و موضع دولت جدید در مورد پایگاه هوایی کانت خبر داد.

مسکو اولویت سفر خارجی «جبار اف»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «روسلان قزاق بایف» وزیر خارجه قرقیزستان در مصاحبه‌ای در مسکو از اولویت سفر خارجی نخست‌وزیر این کشور به روسیه و موضع دولت جدید در مورد پایگاه هوایی کانت خبر داد.

 وی گفت: «سادیر جباراف» نخست وزیر و سرپرست ریاست جمهوری قرقیزستان  تمایل دارد، اولین سفر خارجی وی به «مسکو» باشد. به همین منظور از وزارت خارجه روسیه خواسته‌ایم تاریخ سفر را بدون در نظر گرفتن رویدادهای کشور تعیین کند. امیدوارم که در آینده نزدیک پاسخی در مورد این موضوع دریافت کنیم.  

قزاق بایف ادامه داد: ما اغلب در مورد سفرهای خارجی جبار اف در «بیشکک» بحث می‌کنیم، دعوت‌های از کشورهای جداگانه وجود دارد اما ما قصد داریم اولین سفر جبار اف به روسیه باشد. 

وی تاکید کرد: روابط استراتژیک ما نباید به موقعیت سیاسی در بیشکک یا هرگونه رویداد سیاسی در این کشور یا روسیه بستگی داشته باشد. این روابط همیشه باید ادامه داشته باشد.

وزیر خارجه قرقیزستان در مورد پایگاه کانت روسیه اظهار داشت: بیشکک آماده است که در صورت طرح پیشنهادی از مسکو یا سازمان پیمان امنیت جمعی، پایگاه هوایی کانت روسیه را گسترش دهد.

 وی افزود: این پایگاه موقعیت و موضع محکم ما است و باید حفظ شود. تجدید نظر در توافق‌نامه‌هایی که قبلاً امضا شده انجام نخواهد شد. 

وی یادآوری کرد که در اوج اعتراضات، «دیمیتری کوزاک» معاون رئیس جمهوری روسیه به بیشکک آمد و با اعطای کمک مالی از جمهوری حمایت کرد. 

«کانت» پایگاه مشترک هوایی روسیه متعلق به نیروها واکنش سریع، برای تامین امنیت فضای هوایی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول