اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

188 فقره تسهیلات اشتغال در زنجان پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۸۸ فقره تسهیلات اشتغال و خودکفایی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

188 فقره تسهیلات اشتغال در زنجان پرداخت شد

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در زنجان با ارائه گزارش تسهیلات پرداختی به مددجویان مورد حمایت این نهاد از طریق منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت این استان اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود 2 هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، کارگشایی و حمایتی، مسکن و ودیعه مسکن از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان مورد حمایت کمیته امداد استان و اقشار نیازمند از ابتدای سال‌جاری پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه شعار سال جهش تولید محور فعالیت و رویکرد بخش‌های مختلف نظام برای افزایش قدرت تاب‌آوری در برابر مخاطرات و چالش‌های  اقتصادی است، افزود: با همین نگاه برنامه‌ریزی و فعالیت جهادی در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان با هدف ایجاد زمینه استقلال اقتصادی و افزایش توان ایستادگی اقشار نیازمند در برابر چالش‌های اقتصادی با رویکرد نوآورانه و خلاقانه باید از اولویت‌های اصلی همه بخش‌های کاری این نهاد در سال‌جاری باشد.

صفری مهمترین رویکرد این نهاد را توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات در بین خانواده‌های مورد حمایت عنوان کرد و گفت: با همین رویکرد و بهره‌گیری از منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان و هم‌افزایی آن با سپرده خیران از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۸۸ فقره تسهیلات اشتغال و خودکفایی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای مددجویان مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان پرداخت شده است.

وی همچنین به پرداخت یک هزار و 293 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی و حمایتی و معیشتی به منظور کمک به رفع نیازهای ضروری خانواده‌های تحت حمایت و جبران هزینه‌های ناشی از اثرات ویروس منحوس کرونا و کمک به تهیه لوازم آموزش غیر حضوری دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: ۸۱۹ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه نیز در قالب کمک به تهیه، تکمیل، تعمیر، بهسازی و احداث مسکن مددجویی و تأمین ودیعه مسکن خانواده‌های فاقد مسکن و مستأجر از ابتدای سال‌جاری تاکنون پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از دیگر اهداف صندوق امداد ولایت را اشاعه سنت حسنه قرض‌الحسنه در جامعه، جذب منابع بیشتر از خیران و تغییر رویکردهای مساعدت امداد از بلاعوض به معوض بیان کرد و گفت: مردم نوعدوست ولایی و فهیم استان و خیران و نیکوکاران زنجانی به منظور سهیم شدن در خدمت‌رسانی به نیازمندان می‌توانند در این زمینه مشارکت کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول