اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ایجاد دهکده‌های کشاورزی در اراضی موقوفات کشور

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان در مبحث اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های مناسبی را در اراضی موقوفات در دست اجرا دارد که می‌توان به ایجاد دهکده‌های کشاورزی با هدف پرورش دام سبک و سنگین اشاره کرد.

ایجاد دهکده‌های کشاورزی در اراضی موقوفات کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجتبی باقرزاده مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش یاوران وقف شهرستان قائمشهر که در آستان مقدس امامزاده محمد(ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: دو دسته از مردم وقف می‌کنند،گروهی که مال خود را داده و دسته بعدی جان خود را وقف می کنند‌، مقام معظم رهبری فرمودند که فرهنگ و تاریخ ما وامدار کسانی است که جهان را به دور از محرومیت می‌خواستند.

وی افزود: در ایران اسلامی از این نیک‌اندیشان و خیراندیشان کم نداریم، مردم به کمک حاکمیت آمدند، در استان مازندران هم موقوفات زیادی برای اهل بیت(ع) و تعزیه‌داری داریم، در کل کشور با توجه به نیازهای روز جامعه نیت‌های متعدد وجود دارد.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بیش از هزار مرکز درمانی موقوفه در کشور وجود دارد و بزرگترین مرکز پیوند اعضا بیمارستان موقوفه نمازی در جنوب کشور به‌شمار می‌رود که بسیار جامع است.

باقرزاده خاطرنشان کرد: در بحث ترویج علم حدود ۱۲ هزار مدرسه و مرکز علمی وقفی در کل کشور وجود دارد و در موارد مختلف ۲۰۰ هزار موقوفه با نیات مختلف واقفین خیراندیش که برگرفته از نیت‌های عمیق مذهبی‌شان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار رقبه مستاجر وجود دارد اگر احیا شود، گره بسیاری از مشکلات کشور با وقف بازخواهد شد.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: وظیفه متولیان وقف است که حق و حقوق موقوفه را به‌روز کنند، وظیفه اصلی متصدیان وقف حفظ و صیانت از اصل موقوفه و اجرای نیت امینانه واقفین است که امروز شاهد آن هستیم.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه تاکید کرد: امروز سازمان اوقاف و امور خیریه در مبحث اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن جامعه از واردات برنامه‌های اقتصادی مناسبی را در اراضی موقوفات در دست اجرا دارد که می‌توان به پرداختن به ایجاد دهکده‌های کشاورزی با هدف پرورش دام سبک و سنگین ، تولیدات کشاورزی تخصصی و تقویت طرح‌های دانش‌بنیان علمی و فناوری و تولید انرژی خورشیدی در اراضی موقوفه و بقاع متبرکه اشاره کرد.

این مسئول گفت: موقوفات از مردم و برای مردم است؛ امروزه با توجه به تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و شیوع کرونا لازم است که مردم بیش از گذشته در صحنه باشند همانطور که تاکنون بودند مردم با وقف سلامت و موقوفات در زمینه مشکلات جوانان به رفع محرومیت در جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/86031/غ/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول