اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توزیع 10 هزار بسته معیشتی به همت خیرین ساوه در بین نیازمندان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه گفت: بیش از 10 هزار بسته معیشتی به همت خیرین و از محل درآمد حاصل از موقوفات، در قالب بسته‌های معیشتی و اقلام غذایی و بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

توزیع 10 هزار بسته معیشتی به همت خیرین ساوه در بین نیازمندان

 حجت‌الاسلام سعید عطاءاللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت اربعین حسینی 3 هزار پرس غذای گرم به صورت بسته بندی بهداشتی میان نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

وی افزود: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم اربعین، پخت غذای گرم و توزیع آن در بین نیازمندان  با مشارکت خیرین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت پذیرفت.

عطاءاللهی با اشاره به توزیع 200 بسته مواد غذائی همزمان با اربعین حسینی در این شهرستان ادامه داد: ارزش هر بسته معیشتی 250 هزار تومان و شامل اقلامی همچون مرغ، برنج، خرما، کنسروماهی، رب گوجه، ماکارونی، قند و شکر بود.

رئیس اوقاف و امور خیریه ساوه ادامه داد: امسال به دلیل شرایط خاص حاکم بر کشور و شهرستان ناشی از شیوع ویروس کرونا، در ماه‌های محرم و صفر برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی در بقاع متبرکه برای حفظ سلامت شهروندان اجرا نشد.

عطاءاللهی  با اشاره به این که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 90 هزار عدد ماسک میان اقشار مختلف توزیع شده است، افزود: در این مدت بیش از 10 هزار بسته معیشتی به همت خیرین و درآمد حاصل از موقوفات، در قالب بسته‌های معیشتی و اقلام غذایی و بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: امید است کمک‌ها و نذورات مردمی همچنان استمرار داشته باشد و با ریشه کنی ویروس منحوس کرونا باز هم شاهد اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی با حضور گسترده زائران در بقاع متبرکه باشیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه ساوه گفت: برای دهه وقف برنامه‌های متعددی مانند دیدار با امام جمعه ساوه، دیدار با فرماندار و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز ، مراسم غبار روبی امامزاده سید اسحاق (ع)، رونمائی از وقف مشارکتی، افتتاح مرکز افق حر در آستان سید علی اصغر (ع)، نشست تخصصی وقف با بازاریان، معلمان با دانشگاهیان و ... برای پیشبرد اهداف سازمانی وقف، گلباران گلزار شهدا، همایش یاوران وقف در عرصه  سلامت و ... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شد.

عطاءاللهی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در خصوص سنت حسنه وقف نیز افزود: آشنائی خیرین با وقف‌هائی متناسب با نیاز روز جامعه مانند ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه، دارو درمان و ... ضروری است، از این همکاری و همت بلند رسانه‌ها در تحقق این مهم و نیز پیشبرد فعالیت‌ها و اهداف سازمانی بیش از پیش ضروری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه ادامه داد: هم اکنون دو هزار و 680 رقبه و 634 موقوفه (از این تعداد 230 موقوفه درآمد دارند) در شهرستان ساوه وجود دارد.

وی با بیان اینکه وقف احسان ماندگار است و یکی از نشانه‌های تقوا، رعایت کردن حق وقف است، افزود: اگر موقوفات بر حسب نیاز روز جامعه احیا شوند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ساوه اظهار کرد: در گرامیداشت دهه  وقف 800 سبد غذائی هر یک به ارزش 250 هزار تومان و یک هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول