اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

چند صدایی توزیع واکسن آنفلوانزا در مازندران

توزیع واکسن آنفلوانزا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران هنوز برای تعدادی از بیماران با اما و اگرهای همراه است.

چند صدایی  توزیع واکسن آنفلوانزا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دریافت واکسن آنفلوانزا برای افرادی که بیماری زمینه‌ای در استان مازندران دارند یکی از چالش‌های پیش رو در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

برای دریافت اطلاعات واکسن آنفلوانزا و انتشار نحوه توزیع تزریق آن چند صدایی آزار دهنده برای بیماران متقاضیان وجود دارد.

دریافت ۲۵ هزار دوز واکسن آنفولانزا

محمدرضا شیران معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با واکسن آنفلوانزاو اقداماتی که در دستور کار است، اظهار کرد: یک‌ونیم میلیون واکسن وارد کشور شده که سهمیه مازندران ۳۵ هزار دوز بوده که بنده شنیدم ۲۵ هزار دوز در اختیار معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و ۱۰ هزار دوز هنوز در اختیار قرار نگرفته است.

وی با اعلام اینکه توزیع داروخانه‌ای در حد حرف و حدیث است، گفت: بنده تاکنون موردی ندیدم، برای بیماران دیابتی، قلبی و عروقی باید توسط پزشکان خانواده تجویز و تزریق شود.

شیران خاطر نشان کرد: واکسن را در اختیار معاونت بهداشتی درمانی قرار دارد.

دریافت ۳۵ هزار دوز واکسن آنفلوانزا

قاسم اویس معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: ۳۵ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در اختیار گرفتیم که حدود ۲۴ هزار دوز آن را توزیع و تزریق کردیم.

وی درباره توزیع واکسن،تصریح کرد: برای توزیع و تزریق واکسن ما تابع پروتکل‌های صادر شده هستیم واکسن برای همه بیماران دیابتی در این پروتکل توصیه نشده است اما برای بیماران دیابتی کنترل نشده این واکنش تجویز و تزریق می‌شود.

اویس با اعلام اینکه واکسن بر اساس نیازمندی‌های که پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند به مراکز معرفی می‌شوند، افزود: واکسن آنفلوانزا تنها در مراکز بهداشتی درمانی استان تزریق می‌شود.

وی در ارتباط با عدم دسترسی برخی از بیماران سرطانی به واکسن آنفلوانزا، افزود: برای تزریق واکسن بیماران سرطانی به آن دسته از بیمارانی که بیماری‌شان تحت کنترل است در اولویت نیست اما در کنار این موضوع بیمار سرطانی داریم که در حال حاضر مشغول شیمی درمانی است در اولویت و می‌توانند با مراجعه به مراکز نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

توزیع و تزریق واکسن بین بیماران خاص

محمدرضا پارسایی، مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: وقتی واکسن توسط وزارت بهداشت توزیع می‌شود دستورالعمل‌های تزریق آن را هم صادر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس این دستورالعمل این واکسن‌ها باید در اختیار بیماران خاص، سرطانی، پیوند اعضا، بیماران دیالیزی،ام اس، تالاسمی، هموفیلی و مادران باردار قرار گیرد که در حال حاضر بخشی تزریق شده و مابقی هم در حال تزریق است.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: تزریق واکسن برای جانبازان بالای ۵۰ درصد و افرادی که مشکلات ریوی داشته در دستور کار است و همچنین تزریق واکسن برای همکارانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که با بیماران کرونائی ارتباط داشتند انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین تزریق واکسن برای افراد توان‌خواهی که در مراکز بهزیستی و زندان‌ها نگهداری می‌شوند توزیع و تزریق شده است.

پارسائی در ارتباط با سایر بیماران مانند دیابتی، قلبی و عروقی قرار است که از بخش خصوصی این واکسن را دریافت کنند.

وی درباره نحوه مراجعه افراد به بخش خصوصی و دریافت آن معاونت غذا و دارو باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

توزیع داروخانه‌ای انجام نشده است

 فریبز طبری دبیر انجمن داروخانه‌داران استان مازندران درباره دریافت واکسن آنفلوانزا و توزیع آن در سطح داروخانه‌های مازندران، اظهار کرد: تاکنون واکسنی در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: تاکنون داروخانه‌ای واکسن برای توزیع دریافت نکرده است و اطلاعاتی در این باره هم به ما داده نشده است اما سایتی را به ما معرفی کرده که نیاز به وارد کردن اطلاعاتی داشتند که انجام شده اما از توزیع واکسن در حال حاضر خبری نیست.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول