اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تعیین تکلیف نگهداری از پل دریاچه ارومیه تا پایان آبان ماه امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شرکت آزاد راه تبریز- ارومیه تعهد کرده است تا ۲۰ سال نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه را برعهده بگیرد،اما با گذشت نزدیک به ۱۲ سال از این قرارداد، هنوز نسبت به نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه هیچ اقدام نکرده است و این بخش باید تا پایان آبان ماه جاری تعیین تکلیف شود.

تعیین تکلیف نگهداری از پل دریاچه ارومیه تا پایان آبان ماه امسال

آیدین رحمانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت:  شرکت آزاد راه تبریز- ارومیه  تا ۲۰ سال نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه را برعهده بگیرد،اما با گذشت نزدیک به ۱۲ سال از این قرارداد، هنوز نسبت به نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه هیچ اقدام نکرده است و این بخش باید تا پایان آبان ماه جاری تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: این شرکت از مدیریت مناسبی برخوردار نبوده و طی ۲ ماه یک مدیر برای شرکت آزاد راه تبریز- ارومیه معرفی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریع‌تر بحث نگهداری از پل میانگذر را تعیین تکلیف کند و این شرکت طی ۱۲ سال به تعهدات خود در قبال نگهداری از پل میانگذر عمل نکرده، و در این خصوص وزارت راه و شهرسازی باید برای رفع این معضل تلاش کند.

رحمانی  با اشاره به اینکه در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه، هشدار جدی به شرکت آزاد راه تبریز- ارومیه داده شده است، عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی را نیز از این موضوع مطلع کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: تا ۲ هفته دیگر به همراه مدیران استانی مرتبط با این موضوع با معاون وزیر راه و شهرسازی جلسه اختصاصی خواهیم داشت تا کمتر از یک ماه دیگر این موضوع تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه براساس درآمد از عوارضی پل میانگذر دریاچه ارومیه،  شرکت طرف قرارداد مکلف به نگهداری از پل است،اذعان کرد: اگر تا یک ماه دیگر این موضوع تعیین تکلیف نشود، به همراه دادستانی وارد عمل شده و عوارضی این مسیر را پلمب می‌کنیم.

رحمانی به دستور ویژه استاندار آذربایجان‌غربی برای ورود به موضوع نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: وقتی از محل این عوارضی هیچ خدماتی به مردم ارائه نشود، نباید درآمدی نیز توسط شرکت خصوصی روی این پل حاصل شود.

رحمانی با اشاره به اینکه اطلاع دقیقی از درآمد حاصل از عوارضی پل میانگذر دریاچه ارومیه در دست نیست و شرکت مربوطه اطلاعات دقیقی را در این رابطه ارائه نمی‌دهد عنوان کرد: پس از افتتاح اولین باند پل میانگذر دریاچه ارومیه در سال ۱۳۸۷ و ایجاد عوارضی بر روی آن، مقرر شد تا سال ۱۴۰۱، تمام درآمد حاصل از این عوارضی به پیمانکاران پل میانگذر دریاچه ارومیه یعنی بانک ملی و صندوق بازنشستگی کشور اختصاص یابد.

وی ادامه داد: اما نقطه جالب آن است که این ۲ پیمانکار باید ۱۵ درصد از درآمد سالانه حاصل از این عوارضی را صرف تعمیر و نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه می‌کردند که این مهم تا به امروز محقق نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول