اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فعالیت 13 هزار هنرمند در 80 رشته هنری در آذربایجان‌شرقی/ 30 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به هنرمندان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از اعطای قریب به 30 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به هنرمندان صنایع‌دستی خبر داد.

فعالیت 13 هزار هنرمند در 80 رشته هنری در آذربایجان‌شرقی/ 30 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به هنرمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده با بیان اینکه صنایع‌دستی یکی از 10 رسته مهم آسیب‌دیده به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور است، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در بخش تولید صنایع‌دستی است که با فعالیت 13 هزار هنرمند در بیش از 80 رشته هنری، بخش عمده.ای از صنایع‌دستی کشور تامین می‌شود، حال با شیوع کووید-19 در کشور روند تولید و فروش صنایع‌دستی که تاثیر بسزایی در رونق چرخه اقتصادی هنرمندان و منطقه داشت با چالش‌های بسیاری مواجه است.

وی ادامه داد: پیرو اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی با اختصاص تسهیلات ویژه کرونایی، این اداره‌کل نیز از مراحل اولیه پیگیری.های مستمر خود را در راستای تخصیص تسهیلات لازم به هنرمندان استان انجام داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی به میزان تسهیلات کرونایی اختصاص یافته به هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: با توجه به آسیب‌دیدن بخش‌های مختلف حوزه صنایع‌دستی تسهیلاتی در این زمینه به هنرمندان اختصاص پیدا کرده که تاکنون 28 میلیارد و 920 میلیون ریال به آن ها اعطا شده است.

حمزه‌زاده یادآور شد: در راستای حمایت از هنرمندان حوزه صنایع.دستی ، راه‌اندازی بازار اینترنتی صنایع‌دستی در مراحل پایانی قرار دارد و با آغاز به کار این بازار مجازی بستر لازم برای ارتباط مستقیم هنرمندان و متقاضیان برای فروش، آموزش و معرفی آثار هنری فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول