اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آموزش همگانی پدافند غیرعامل از طریق شبکه «شاد»

معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل گفت: سازمان پدافند غیرعامل در همکاری با آموزش و پرورش، بستر آموزش همگانی پدافند غیرعامل را از طریق شبکه «شاد» فراهم کرده است. ‌

آموزش همگانی پدافند غیرعامل از طریق شبکه «شاد»

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا کائینی ظهر امروز در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان اظهار کرد: با توجه به نگاهی که مقام معظم رهبری نسب به پدافند غیرعامل دارند، پدافند غیرعامل با فرهنگ‌سازی و آموزش مناسب آرام آرام جایگاه مورد انتظار خود به دست خواهد آورد.

او اضافه کرد: در حال حاضر، سازمان پدافند غیرعامل کشور، همکاری خوبی با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از جمله آموزش و پرورش داشته و از طریق شبکه شاد و در قالب درس آمادگی دفاعی، بستری را برای آموزش همگانی پدافند غیرعامل فراهم کرده است. ‌

معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل گفت: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی پای کار بوده و همکاری خوبی با سازمان پدافند غیرعامل دارند.

کائینی بیان کرد: سازمان پدافند غیرعامل با همکاری وزارتخانه صمت، نیرو و نفت طرح‌هایی را برای تعیین حریم خطوط مراکز انتقال از شهرها در قالب طرح به مجلس دارد تا خلأ قانونی برطرف شود.

او با بیان اینکه برای کاهش خطرات محیط‌های شهری باید تصمیم‌گیری جدی گرفته شود، گفت: طرحی به‌عنوان قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل توسط نمایندگان محلی در حال تهیه است که حدود و کلیات این طرح با نمایندگان محلی دولت صورت گرفته و خوشبختانه به هیچ وجه، نگاه منفی نسبت به اصل پدافند غیرعامل وجود ندارد و باید شیوه اجرایی آن تبیین شود.

معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: نقش سازمان‌های دولتی در کمیته دائمی بوده و پیشنهاد شد که مصوبات کمیته با امضای رئیس‌جمهور ابلاغ شود تا قابلیت اجرایی در دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.

کائینی بیان کرد: در حوزه تثبیت جایگاه قانونی سازمان پدافند غیرعامل، کار به‌خوبی پیش می‌رود. تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در استان‌ها در دستور کار قرار دارد که می‌تواند دور نگاه خوبی از پیشنهادات پیش روی مسؤولان استان قرار دهد.

او گفت: نکته مهم، اجرای برنامه‌هاست که در طرح جامع، برای کاهش آسیب‌پذیری لازم است تا برنامه‌های پیشنهادی، به برنامه اجرایی تبدیل شود.‌

معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: باید با هم‌افزایی کارهای ویژه‌ای در حوزه مصون‌سازی زیرساخت‌های اصلی کشور انجام شود؛ در تهیه عملکرد سازمان غیرعامل برای ارائه به مقامات کشوری، ۱۵۰ اقدام اساسی و مهم ارائه‌شده که با همکاری و همراهی استان‌ها به انجام رسیده است.

کائینی اضافه کرد: حوزه سایبری یکی از مهم‌ترین مقولات در حوزه پدافند غیرعامل بوده و در این حوزه تنها به مرکز کشور بسنده شده؛ این در حالی است که استان‌ها، بسیار در زمینه پدافند غیرعامل سایبری توانمند و مهم محسوب می‌شوند و باید نقش آنها را در این حوزه مهم پدافندی تبیین کنیم.

او ادامه داد: تاکنون فقط به آموزش‌های جزئی توجه شده است؛ استان‌ها می‌توانند نقش بسزایی در حوزه سایبری داشته باشند که در این حوزه ما سعی کرده‌ایم تا پشتیبانی‌های بسیاری از وزارتخانه‌ها را در مراکز استان‌های دیگر قرار دهیم اما باید کارهای بهتری در این زمینه صورت گیرد.

معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل گفت: استان‌های کشور باید نقش گسترده سایبری را به خودی خود ایفا کنند و مسائل اساسی را در سطح کشور حل و فصل کرد که در این زمینه آموزش بسیار اهمیت دارد.

کائینی بیان کرد: در این راستا، سرمایه‌گذاری‌های خوبی نیز از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور صورت گرفته که تعریف رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها یکی از این موضوعات با هدف ارتقای آموزش‌هاست.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول