اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اتمام فرودگاه سقز تا پایان امسال/۷۸ درصد پیشرف فیزیکی در طول ۲۰ سال

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: طرح کلی فرودگاه دارای ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و تمام تلاش شده است که ساخت این فرودگاه امسال به اتمام برسد.

اتمام فرودگاه سقز تا پایان امسال/۷۸ درصد پیشرف فیزیکی در طول ۲۰ سال

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، محمدصدیق ثابتی در بازدید از جاده جایگزین پروژه فرودگاه سقز اظهار داشت: ساخت جاده جایگزین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای اجرای آن بیش از 3 میلیارد تومان هزینه و 55 درصد آن آماده آسفالت است.

وی ادامه داد: اگر معارضین زودتر در خصوص واگذاری زمین‌هایشان که در مسیر این پروژه قرار دارد همکاری می‌کردند، هم اکنون این مسیر به زیر بار ترافیک رفته بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان ادامه داد: فرودگاه سقز هم در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و به زودی ترمینال و ساختمان‌های جانبی آن به بهره‌برداری می‌رسد که در این خصوص هم بیش از 13 میلیارد توامان هزینه شده است.

ثابتی افزود: طرح کلی فرودگاه دارای ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و تمام تلاش شده است که ساخت این فرودگاه امسال به اتمام برسد.

وی گفت: ساخت این فرودگاه که نزدیک به 2 دهه طول کشیده است، هم اکنون مراحل پایانی ساخت را سپری می‌کند و قرار است تا پایان سال کار اتمام آن به پایان برسد و سپس با نصب سیستم‌های داخل فرودگاه از جمله سیستم مراقبت پرواز که به صورت موبایلی و پرتابل است، عملا فرودگاه مورد بهره‌برداری کامل قرار گیرد و آماده پرواز هواپیما شود.

کامیل کریمیان، فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از پروژه کنارگذر و فرودگاه با تقدیر از تلاش‌های استاندار کردستان و معاونت عمرانی استاندار که در پیشبرد ساخت این فرودگاه نهایت همکاری و تلاش کردند، گفت: کار محوطه‌سازی فرودگاه هم شروع شده و انتظار می‌رود این کار با قوت تمام به پیش برود و به پایان برسد.

انتهای پیام/2330/74/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول