اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

پخش سریال «خانه امن» با داستانی واقعی/ ماجرای سناریوی آمریکا برای حضور داعش در ایران

سریال «خانه امن» به تهدیدات داعش و حمایت کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. خط اصلی قصه‌ این سریال سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما، ایران است.

پخش سریال «خانه امن» با داستانی واقعی/ ماجرای سناریوی آمریکا برای حضور داعش در ایران

** خبرگزاری فارس-گروه رادیو و تلویزیون: تا به حال در تلویزیون شاهد سریال های امنیتی زیادی نبودیم و هر آنچه تولید و پخش شده، بیشتر از تخیل نویسنده بهره برده است و واقعیت زیادی در آن ریشه نداشته است.

اما از10 آبان ماه سریالی تحت عنوان «خانه امن» قرار است از شبکه یک سیما به روی آنتن برود. سریالی در ۵۰ قسمت که داستان آن درباره مامور امنیتی است که به پرونده هایی ورود می کند. این سریال براساس پرونده های واقعی و امنیتی به نگارش درآمده است و تولید شده است. احمد معظمی کارگردان این سریال است و حسین تراب نژاد نیز نویسندگی آن را به عهده داشته است.

 

** سه گانه هایی در امتداد یکدیگر

این امکان وجود دارد که فصل های دو یا سه هر سریالی ساخته شود اما در مورد خانه امن باید گفت سریالی است که در ادامه دو گانه سارق روح و ترور خاموش ساخته شده و کامل کننده آنها است. این سه سریال ارتباط داستانی بین شان وجود ندارد اما فضای موجود در آنها تا حدودی شبیه به هم است.

** «سارق روح» و ورود به موضوع فرقه های انحرافی

«سارق روح» نیز به سراغ فرقه‌های انحرافی رفته بود. این اثر ژانر مهیج و معمایی داشت و برگرفته از یک ایده پژوهش محور بود. این مجموعه به موضوع امنیت نرم و آسیب‌های اجتماعی می‌پرداخت.

 

** «ترور خاموش» و ماجرای مافیای مواد مخدر

سریال ترور خاموش مافیای موادمخدر را به تصویر می کشید. این سریال چند آسیب اجتماعی جدی را همزمان مورد بحث و بررسی قرار داد، معضلات و ناهنجاری‌هایی مثل کودک همسری، طلاق، مواد مخدر و حاشیه‌نشینی.

** احمد معظمی کارگردان این سه گانه

معظمی در این سالها سریال های بسیاری را کارگردانی کرده است. شاید برای شما هم اتفاق بیفتد،‌جاده چالوس، سایبر، دیوار شیشه ای، ملکاوان و ... اما حالا او با خانه امن سه گانه سریال هایش را کاملتر می کند و در کنار فرقه های انجرافی و مافیای مواد مخدر، این بار به سمت ماجراهای نیروهای امنیتی و داعش و ... می پردازد.

 

** سریالی بر اساس پرونده های واقعی

این سریال بر اساس پرونده های واقعی ساخته شده است و ماجرا برمی گردد به حضور داعش در ایران و ماجرای تروریستی که توسط وزارت اطلاعات خنثی می شود. این سریال به تهدیدات داعش و حمایت کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. این سریال امنیتی و جاسوسی، خط اصلی قصه‌اش سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما، ایران است. همان طرح آمریکایی- عربی که در حقیقت برای ناامن کردن ایران در دستور کارشان قرار داده شده و جزو اهداف شوم و شیطانی‌شان بود.

** شباهت های بین «خانه امن» و «ترور خاموش»

اما اگر بخواهیم این سریال را با دو سریال دیگر ترور خاموش و سارق روح قیاس کنیم، باید بگوییم ساختار این سریال شبیه به ترور خاموش است. ماجرا درباره یک پرونده امنیتی است که در کنار آن خانواده هایی درگیر این پرونده شده اند، چه خانواده هایی که مظلوم و قربانی می شوند و چه خانواده هایی که جزو بدمن های قصه هستند. همچنین در این سریال قصه خانواده نیروهای امنیتی را هم شاهد خواهید بود که تا به حال در سریال های اینچنینی کمتر به آن پرداخته شده است.

 

** سریال هایی که تخیل نویسنده بوده است

تا به حال اغلب سریال هایی که در این ژانر ساخته و به پخش رسیده است بیشتر از عنصر تخیل بهره برده اند و کمتر سریال هایی دیدیم که بر اساس واقعیت و به صورت مو به مو به جزئیات یک واقعه بپردازد. اما خانه امن اینطور نیست و به صورت عینی از روی اتفاق های واقعی ساخته شده است.

** تراب نژاد: از حضور آقای اصفهانی به عنوان مشاور بهره بردیم

«حسین تراب نژاد» نویسنده سریال «خانه امن» که پیش از این نگارش سریال های شرایط خاص، ترور خاموش،‌گیله وا، فوق سری، شوق پرواز، هفت سنگ، پرده نشین را به عهده داشته است، در گفت و گو با خبرنگار فارس، ‌گفت: خوشبختانه آقای اصفهانی به عنوان مشاور در کنار ما و ناظر پروژه بودند و هر آنچه قابل پخش بود را به ما می گفتند و اینطور نبود که به بخش هایی ورود کنیم که غیر قابل پخش هستند.

این نویسنده همچنین ادامه داد: نگارش این سریال برایم جذاب بود به این دلیل که جنبه های سیاسی آن از بخش امنیتی پررنگ تر است و مباحث سیاست بین الملل نیز مطرح می شود. همیشه سریال هایی که به طور صرف به بخش امنیتی ورود داشت برایم جذاب نبود و به همین دلیل این سریال را دوست دارم.

** پرویز فلاحی پور و ایفای نقش قاضی

فلاحی پور تا به حال نقش های بسیاری را در تلویزیون بازی کرده است. از میان آنها می توان به بازی تاثیر گذارش در سریال شب دهم اشاره کرد و نقش یاور دلنواز که عاشق و دلباخته رفعت بود و در آخر نیز از عشقی زمینی به عشقی فرازمینی رسید. مرده متحرک، مرد هزار چهره، دلنوازان، در جست و جوی آرامش و ترور خاموش نیز از جمله سریال های او در این سالها بودند. فلاحی پور جدیت خاصی در بازی هایش دارد که قطعا برای ایفای نقش یک قاضی در سریال «خانه امن» گزینه بسیار مناسبی است.

 

** حمیدرضا عطایی و ایفای نقشی ادامه دار

عطایی در سریال «ترور خاموش» شخصیت مرتضی را بازی کرده بود و در قالب یک مامور اطلاعاتی که در پایان تصویر یک قهرمان را ارائه داد، ظاهر شد و به قولی قرار است این شخصیت ادامه پیدا کند. اما با توجه به تصاویری که از بازی او درخانه امن منتشر شده است بعید نیست او بخش هایی در نقش یک داعشی حاضر شود.

 

** حمیدرضا پگاه در نقش مامور امنیتی

یکی از نقش های اصلی این سریال بر دوش حمیدرضا پگاه است. با من بمان، آوای باران، هست و نیست از سریال های پگاه در این سالها است. اما او در خانه امن نقش یکی از مامورهای امنیتی را ایفا می کند و از معدود مامورهای امنیتی است که در این سریال به زندگی شخصی اش نیز ورود شده است.

** تصویربرداری در اروپا

از لوکیشن های این سریال جاسوسی امنیتی می توان به تهران و بخش هایی در اروپا اشاره کرد. گروه تولید به فراخور قصه می بایست سکانس های خارجی را با حضور برخی از بازیگران در اروپا مقابل دوربین ببرند.

 

** امین زندگانی و چالش های یک مامور امنیتی

امین زندگانی نیز تا به حال در نقش مامور امنیتی دیده نشده است و علیرغم اینکه از این قبیل پیشنهادها زیاد داشته است اما اولین بار است که نقش یک مامور امنیتی را در قالب یک سریال شبانه بازی می کند و در قالب این نقش دچار چالش هایی خواهد شد.

حمیدرضا پگاه، امین زندگانی، حمید رضا عطایی، پرویز فلاحی‌پور، سیما تیرانداز، حمید عطایی، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، سپیده خداوردی، سوگل طهماسبی، علیرضا رئیسی، نیلوفر کوخانی، قربان نجفی، ارسطو خوشرزم، کاوه آفاق، روژین رحیمی طهرانی، زهره نعیمی، سامان دارابی و... در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول