اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقام دینی قرقیز: توهین به مقدسات مسلمانان با هر بهانه‌ای غیر قابل قبول است

معاون مفتی قرقیزستان با اشاره به توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) به بهانه آزادی بیان گفت: چنین اقداماتی از طرف کشورهای غربی غیر قابل قبول است و باید با آنها برخورد شود.

مقام دینی قرقیز: توهین به مقدسات مسلمانان با هر بهانه‌ای غیر قابل قبول است

«قادر ملک اف» معاون مفتی قرقیزستان در یادداشتی که در اختیار خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس قرار داد: اظهارات رئیس جمهور فرانسه در هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم کردند.

در این یادداشت آمده است: من به نمایندگی از شورای علمای قرقیزستان رسماً کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را محکوم می کنم.

اگر چه اداره مفتیات خشونت وحشیانه و اقدامات تروریستی در سرتاسر جهان را محکوم می کند اما اما در عین حال توهین به احساسات مذهبی و مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان را غیر قابل قبول است.

ما معتقدیم که چنین موضعی در رابطه با اسلام تحریک آمیز است و نه تنها هیچ ارتباطی با آزادی بیان ندارد، بلکه گفتگوهای بین فرهنگی را از بین می برد، اسلام هراسی، افراط گرایی، تحمل ناپذیری و نفرت را بر اساس اعتقاد تشویق می کند.

گفتگوی تمدنها بدون احساس احترام متقابل، خلوص نیت ها، برابری در برابر قوانین و حقوق غیرممکن است.

متأسفانه، ما اخیراً شاهد سیاست دوگانه از طرف برخی کشورها به خصوص فرانسه هستیم. هنگامی که از یک سو، تحت حمایت آزادی بیان، احساسات مومنان با  انتشار کاریکاتورهای برانگیخته می کنند.
یک سوال اینجا مطرح است که چطور این موضوع را آزادی عقاید می داند اما از طرف دیگر ممنوعیت تمسخر مسائل هولوکاست یا همجنس گرایی وجود دارد (همانطور که در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا مسئولیت کیفری وجود دارد).

 با توجه به رشد اسلام هراسی در جهان، حمله و توهین به نمادهای مذهبی، شورای علمای قرقیزستان خواستار تدوین قانونی در مورد حمایت و عدم پذیرش توهین به نمادهای مذهبی و احساسات معتقدان است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول